Dark Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Dark Angels

Inlägg av cadelin »

tumme upp

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Dark Angels

Inlägg av Jocke Rapp »

Låter himla vettigt.

GLinus
Inlägg: 362
Blev medlem: 26 nov 2008, 10:09
Ort: Gamlestaden

Re: Dark Angels

Inlägg av GLinus »

Vi i ROHKK (RiksOrganisationen för Handikappade Killar i Klänning) applåderar detta strålande, nya initiativ!
Tackar och niger!!
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Dark Angels

Inlägg av cadelin »

Jag har räknat lite på en arme, postar den i armelistor. Jag tycker det börjar se vettigt kompat ut nu. Det enda är 5 st Th & SS terminators som får telpa in runda 1 för endast 8 i komp.. hmm vet inte riktigt.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Dark Angels

Inlägg av Lillen »

Ränkas flamer in som range wepon i deathwing terminators? Eller om man har bara en flamer och resten med närstrid vapen får man plus 3 eller inget?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Dark Angels

Inlägg av Katarsis »

Lillen skrev:Ränkas flamer in som range wepon i deathwing terminators? Eller om man har bara en flamer och resten med närstrid vapen får man plus 3 eller inget?
Om det är ett vapen som går att använda i skyttefasen är det ett ranged weapon, så inget plus om du har en HF.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Dark Angels

Inlägg av Gonka Koff »

Det tycker jag känns lite konstigt faktiskt. Flamers har väl aldrig varit nån favorit på gående enheter. Det är också märkligt att man kan få 2 bättre i komp genom att byta en stormbolter till en stormsköld. Vore det inte rimligare om "ranged weapon" byttes mot "cyclone/asscannon"?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Dark Angels

Inlägg av Katarsis »

Gonka Koff skrev:Det tycker jag känns lite konstigt faktiskt. Flamers har väl aldrig varit nån favorit på gående enheter. Det är också märkligt att man kan få 2 bättre i komp genom att byta en stormbolter till en stormsköld. Vore det inte rimligare om "ranged weapon" byttes mot "cyclone/asscannon"?
Det är en hård nöt att knäcka. Med ditt förslag skulle ju enheten reellt kompa -2 i grund och få -5 för CML och -2 för AssCan vilket känns lite konstigt, men det kanske det egentligen inte är. Tänk på att detta är väldigt likt SM-kompen om man skall jämföra med dess Terminators, så för de inte 'plus' för en Heavy Flamer och det verkar de flesta ha accepterat. Jag känner att med DW-Terminators så kommer man kunna göra dåliga enheter som kompar för dåligt men det är nog bara att acceptera (om nu ingen kommer på ett briljant förslag för dem).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

GLinus
Inlägg: 362
Blev medlem: 26 nov 2008, 10:09
Ort: Gamlestaden

Re: Dark Angels

Inlägg av GLinus »

Jag tycker absolut att eldkastaren ökar enhetens kapacitet. Den gör att en enda enhet blir ett reellt hot mot horder. Att den inte är lika farlig på större håll gör den inte meningslös. Exempelvis kan en deepande enhet med eldkastare snabbt få god användning av den. Det handlar bara om att lära sig utnyttja rätt utrustning på rätt sätt.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Skriv svar