Allmänt

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Allmänt

Inlägg av DHettNeck »

Jag ser inte nödvändighetem i detta system. Många fordon har redan eskalerande minus.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Allmänt

Inlägg av kelaino »

Instämmer med DHettneck:
DHettNeck skrev:Jag ser inte nödvändighetem i detta system. Många fordon har redan eskalerande minus.
Det som saknas nu som borde in är att alla walkers med AV12 eller mer (framförallt dreads, oavsett codex) förtjänar eskalerande minus. Jag brukar i alla fall uppleva att de är svårare att hantera ju fler de är.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Allmänt

Inlägg av Katarsis »

Om man tycker att det skall in eskalerande minus på Dreadnoughts så tycker jag att vi lägger in det istället för ett AV-kompsystem. Vill minnas att IASL-mallen fungerade så ett tag och det var bara jobbigt. Sedan håller jag personligen inte riktigt med om att två Dreadnoughts för cirka 200 poäng är svårare att hantera än en Dreadnought och en Predator för cirka 200 poäng; tycker inte att det ligger någon särskild synergieffekt i dem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Allmänt

Inlägg av Booogeyman »

kelaino skrev:Instämmer med DHettneck:
DHettNeck skrev:Jag ser inte nödvändighetem i detta system. Många fordon har redan eskalerande minus.
Det som saknas nu som borde in är att alla walkers med AV12 eller mer (framförallt dreads, oavsett codex) förtjänar eskalerande minus. Jag brukar i alla fall uppleva att de är svårare att hantera ju fler de är.
Men finns det eskalerande minus när man tar många olika fordon/walker? Det är mängden som är jobbigt/omöjligt att hantera.
Katarsis skrev:Om man tycker att det skall in eskalerande minus på Dreadnoughts så tycker jag att vi lägger in det istället för ett AV-kompsystem. Vill minnas att IASL-mallen fungerade så ett tag och det var bara jobbigt. Sedan håller jag personligen inte riktigt med om att två Dreadnoughts för cirka 200 poäng är svårare att hantera än en Dreadnought och en Predator för cirka 200 poäng; tycker inte att det ligger någon särskild synergieffekt i dem.
Om det är 5 eller 7 fordon/walker är en stor skillnad, om man inte har maxat med multimelta.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

Re: Allmänt

Inlägg av loesh »

Katarsis skrev:Om man tycker att det skall in eskalerande minus på Dreadnoughts så tycker jag att vi lägger in det istället för ett AV-kompsystem. Vill minnas att IASL-mallen fungerade så ett tag och det var bara jobbigt. Sedan håller jag personligen inte riktigt med om att två Dreadnoughts för cirka 200 poäng är svårare att hantera än en Dreadnought och en Predator för cirka 200 poäng; tycker inte att det ligger någon särskild synergieffekt i dem.
Beror ju helt på skulle jag säga, dreads kan vara riktigt otäcka i CC (Då pratar jag chaos dreads med 2 vapen). DÅ blir det ju klart en mysigare synergi efeekt av flera dreads orelaterat till preds motsv. i någon mening. En dakka pred är sällan lika akut att plocka ut som en dread som assultar nästa runda. Min slutsats är väl att eskalerande minus på dreads iaf till chaos är vettigt! Tycker nog dock att -10 är lagom för 2. så kanske - 3 för första -7 för andra och -10 för tredje eller något.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Allmänt

Inlägg av LillePer »

Chaosdreaden förtjänar inte så mycket minus, den är kass som det är. -3,5,7, känns vettigare.

loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

Re: Allmänt

Inlägg av loesh »

PerS skrev:Chaosdreaden förtjänar inte så mycket minus, den är kass som det är. -3,5,7, känns vettigare.
Fair enough. Men eskalerande är i vilket fall bra :)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Allmänt

Inlägg av Hylander »

När kommer ni att spika mallen (v5.3) inför BSK?

Kan vara bra att vet i god tid vad som kommer att gälla då skall tränas lite innan ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Allmänt

Inlägg av Jocke Rapp »

Nästa version kommer att vara färdig till helgen är tanken.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Allmänt

Inlägg av Hylander »

Toppen!

Tackar för det snabba svaret.
/Hylander
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Låst