Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Eldar

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att autarchen kompas lite för hårt också. Är det nån som känner att det finns nån spelbar verisionen med den kompen dom har nu?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Eldar

Inlägg av Jocke Rapp »

Vi planerar att se över autarchen också, ja.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Eldar

Inlägg av Delirium »

Härligt gubbar, självklart ska inget göras inför bsk, är ju spikat med 5.4 men är bra med ytterligare en turnering på fötterna i mallutvärderingsarbetet! Och som vi sagt många gånger tidigare, sketagött jobbat!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Eldar

Inlägg av Ps saken »

Lite egna åsikter och upprepnigar av vad folk sagt innan som jag håller med om.

Autarch borde ha +1 eller +2 i grund ala Inq i WH/DH listorna

Doom ligger bra där den ligger.

Seer Council utan fortune är inte alls het (men spelar nån med det utan) så borde få ett +? om armeen inte innehåller fortune

Håller med DhettNeck om om Banshee -3, -1 Executioner -1 Acrobatic

Guardians Brightlance är inte heller värd mer än -2 däremot vet jag inte om embolden inte borde ge -1 i scoringenheter men kanske tar kostnaden för warlocken ut det.

Warpspiders borde va -2 och ev yttligare -1 för exarch och yttligare-1 / 2 för withdraw

Även om Warwalkers överlever lite bättre med Båtar i armeen slår fordons minuset väldigt hårt mot dom som det ser ut nu
mitt förslag är att first unit of Vypers or Warwalkers inte räknas till fordonsminuset.

Wraithlords borde ha stigande minus för 2:a och 3:e eller räknas till fordons minuset då T8 fyller samma funktion som fordon (immun mot småvapen).
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Eldar

Inlägg av cadelin »

what he said about wraithlords. just nu finns ingen anledning att inte spela med tre om man ska spela med en typ. hwy support är sjukt hårt kompat på alla andra choises.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Eldar

Inlägg av Katarsis »

Ps saken skrev:Lite egna åsikter och upprepnigar av vad folk sagt innan som jag håller med om.

Autarch borde ha +1 eller +2 i grund ala Inq i WH/DH listorna

Doom ligger bra där den ligger.

Seer Council utan fortune är inte alls het (men spelar nån med det utan) så borde få ett +? om armeen inte innehåller fortune

Håller med DhettNeck om om Banshee -3, -1 Executioner -1 Acrobatic

Guardians Brightlance är inte heller värd mer än -2 däremot vet jag inte om embolden inte borde ge -1 i scoringenheter men kanske tar kostnaden för warlocken ut det.

Warpspiders borde va -2 och ev yttligare -1 för exarch och yttligare-1 / 2 för withdraw

Även om Warwalkers överlever lite bättre med Båtar i armeen slår fordons minuset väldigt hårt mot dom som det ser ut nu
mitt förslag är att first unit of Vypers or Warwalkers inte räknas till fordonsminuset.

Wraithlords borde ha stigande minus för 2:a och 3:e eller räknas till fordons minuset då T8 fyller samma funktion som fordon (immun mot småvapen).
1. Är Autarchen så dålig egentligen? Minuset han har just nu är främst för reserv-förmågan, men jag kan se över det hela.

2. Seer Counsil-minuset skall definitivt sänkas om man inte har fortune, kanske inte för att de är så otroligt mycket sämre men för att kanske premiera att någon spelar utan.

3. Tillräckligt många verkar tycka så om Banshees, vi gör om det.

4. Bright Lance är fortfarande det bästa valet på Guardians, det får ligga kvar så länge.

5. Kollar på Warp Spyders.

6. Bra förslag, vi kan nog göra så.

7. Hmmm... Det är nog sant, lägger antagligen in ett lätt stegrande minus här.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Eldar

Inlägg av Nefrums »

Katarsis skrev:
Ps saken skrev: Även om Warwalkers överlever lite bättre med Båtar i armeen slår fordons minuset väldigt hårt mot dom som det ser ut nu
mitt förslag är att first unit of Vypers or Warwalkers inte räknas till fordonsminuset.
6. Bra förslag, vi kan nog göra så.
Jag håller inte med. Och om man inför sådana saker så måste man vara konsekvent och göra det för alla armerer med AV 10 fordon.. Sentineller, orc trucks, DE båtar etc..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Eldar

Inlägg av Ps saken »

Förstår vad du menar med att vara konsekvent och håller med om att det är önskvärt att man är det problemet är att

mallen för hur mycket minus många fordon ger inte är (och bör inte vara) konsekvent mellan listor, de flesta listor kan ha

en hel del fordon innan man börjar få minus och sedan stiger minuset rätt långsamt (se SM) medan eldars minus kommer

fort (vilket behövs för båtarna) och stiger sedan fort (åter igen behövs för båtarna tycker jag) vilket gör att

fordonsminust inte slår konsekvent mot AV 10 fordon som det är nu. (Vypers är redan undantagna vilket jag tycker att det endast skulle vara första vyper enheten som borde vara för att slippa AV 10 spamlistor).

Sedan får man ta med i beräkningen att en del av fordonen är transporter och transporter överlag borde kompas lite mer,håller dock med om att IGs sentineler kan lida av samma sak som war walkers.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: Eldar

Inlägg av Ps saken »

Angående Autarch så är det igentliga problem kanske inte att han är dålig, bara lite för dyr i grund och måste kittas dyrt både i pts och komp för att göra nåt vilket gör att Avatar, Farseer Yriel blir klart bättre alternativ.
Vore bra om fler personer som spelar eldar eller mot eldar hade nån åsikt.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Eldar

Inlägg av imp »

Nefrums skrev:
Katarsis skrev:
Ps saken skrev: Även om Warwalkers överlever lite bättre med Båtar i armeen slår fordons minuset väldigt hårt mot dom som det ser ut nu
mitt förslag är att first unit of Vypers or Warwalkers inte räknas till fordonsminuset.
6. Bra förslag, vi kan nog göra så.
Jag håller inte med. Och om man inför sådana saker så måste man vara konsekvent och göra det för alla armerer med AV 10 fordon.. Sentineller, orc trucks, DE båtar etc..
Håller inte riktigt med. Tycker att man utan tvekan kan skilja på transporter och sånt som inte är transporter. Tycker faktiskt att en trukk är enormt mycket bättre en en sentinel, just för att den kan transportera nåt jobbigt också
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar