Sida 42 av 43

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 17:43
av Asplund
Silversixx skrev:Eller så kan man scattra mer än tio tum, nio slag i rad, varav fyra då bomben hamnar på honom. Då är han sjukt oprisvärd.
Jag tycker kompen är bra som den är.
Hur hann du spela nio slag? Jag körde bara fem.

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 19:28
av Silversixx
daskad skrev:han kan väl bara scattra 7 eller?
Och hans bomb kan kastas hur långt?
Asplund skrev:
Silversixx skrev:Eller så kan man scattra mer än tio tum, nio slag i rad, varav fyra då bomben hamnar på honom. Då är han sjukt oprisvärd.
Jag tycker kompen är bra som den är.
Hur hann du spela nio slag? Jag körde bara fem.
Det har blivit en personlig sak. Och jag vill ju trots allt uppleva nummer 10...

Re: Imperial Guard

Postat: 07 nov 2011, 19:36
av daskad
Justefan, man måste ju kasta den också

Re: Imperial Guard

Postat: 08 nov 2011, 00:33
av refabricated
Tja, man brukar ju kunna kolla på BSK listor för att hitta vad som är prisvärdast i codexar. Hur stor andel använde rambo?

Re: Imperial Guard

Postat: 08 nov 2011, 00:39
av Asplund
Silversixx skrev:
daskad skrev:han kan väl bara scattra 7 eller?
Och hans bomb kan kastas hur långt?
Asplund skrev:
Silversixx skrev:Eller så kan man scattra mer än tio tum, nio slag i rad, varav fyra då bomben hamnar på honom. Då är han sjukt oprisvärd.
Jag tycker kompen är bra som den är.
Hur hann du spela nio slag? Jag körde bara fem.
Det har blivit en personlig sak. Och jag vill ju trots allt uppleva nummer 10...
Du menar nummer elva?

Re: Imperial Guard

Postat: 08 nov 2011, 11:34
av MaidenManiac
refabricated skrev:Tja, man brukar ju kunna kolla på BSK listor för att hitta vad som är prisvärdast i codexar. Hur stor andel använde rambo?
Minst 9. Det finns 20 IG listor på Toks show army IG del, vet inte var dem sista 3 är (om nu siffran 23 IG listor stämmer).
Rambo var den vanligaste Unique modellen av alla i turneringen (Belial på 7 ligger är akterseglad). Det borde väl säga nånting om hur han kompar...

Re: Imperial Guard

Postat: 09 nov 2011, 13:05
av Seregon
Varför är Vendetta-skvadroner inte eskalerande i kompkostnad?

Re: Imperial Guard

Postat: 09 nov 2011, 13:40
av Skulliz
Seregon skrev:Varför är Vendetta-skvadroner inte eskalerande i kompkostnad?
Spontant skulle jag gissa på att det är för att de alla måste skjuta på samma mål vilket i regel innebär mycket overkill, iaf mot fordon...

Re: Imperial Guard

Postat: 09 nov 2011, 13:47
av Seregon
Jag menar, borde de inte ha -3 för 1st squadron, -4 för 2nd och -6 för 3rd eller något i den stilen? Det är ju bättre med tre skvadroner med 1 i varje än 1 skvadron med 3.

Re: Imperial Guard

Postat: 19 jun 2012, 11:51
av Valrosskorv
Varför får man bara minus för sponsons på Leman Russ-tanks om man inte har Ordnance-vapen? Lumbering Behemoth gör ju så att man får skjuta Ordnance plus annat ändå.

(Sorry om det här redan behandlats, min dator hatar sökfunktioner för tillfället)