Me like bra initiativcadelin skrev:hela WH kompen bör göras om imo
jag ska komma med nån form av förslag efter nästa söndag då jag e klar med sisa veckan av nolle-p
Witch Hunters
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Witch Hunters
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
-
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: Witch Hunters
@Tadaotoko:
Det är litet för mycket mathhammer-jämförelser i dina poster för att jag skall köpa resonemanget rakt av. Dock har du ändå fått mig att misstänka att SoB-squads är för hårt kompade.
Det rimmar litet illa att straffa SoB hårt för att dom har "nästan-rending", när andra kodexars AP3-flamers, specialbolters mm inte straffas speciellt.
Det största problemet som jag ser det för SoB är att dom har jäkligt svårt att undvika att bli översprungna efter att blivit chargeade och torskat fighten - om dom inte betalar -4 i komp för boken. Men 10 SoB med eviscerator, dubbla melta och bok i rhino kompar -13 plus fordonsminus!
Som jämförelse kostar 9 Grey hunters med melta, power weapon, wolf standard + w.guard med fist + co-melta -11 plus fordonsminus. Jag tror inte att det är speciellt stor skillnad på poängkostnaden, även om GH är något dyrare.
Sen får nån annan mathhamra om vilket som är bäst i diverse olika situationer, men jag skulle inte sätta mina pengar på systrarna...
EDIT: såg nu Cadelins erbjudande ... vad bra!
Det är litet för mycket mathhammer-jämförelser i dina poster för att jag skall köpa resonemanget rakt av. Dock har du ändå fått mig att misstänka att SoB-squads är för hårt kompade.
Det rimmar litet illa att straffa SoB hårt för att dom har "nästan-rending", när andra kodexars AP3-flamers, specialbolters mm inte straffas speciellt.
Det största problemet som jag ser det för SoB är att dom har jäkligt svårt att undvika att bli översprungna efter att blivit chargeade och torskat fighten - om dom inte betalar -4 i komp för boken. Men 10 SoB med eviscerator, dubbla melta och bok i rhino kompar -13 plus fordonsminus!
Som jämförelse kostar 9 Grey hunters med melta, power weapon, wolf standard + w.guard med fist + co-melta -11 plus fordonsminus. Jag tror inte att det är speciellt stor skillnad på poängkostnaden, även om GH är något dyrare.
Sen får nån annan mathhamra om vilket som är bäst i diverse olika situationer, men jag skulle inte sätta mina pengar på systrarna...
EDIT: såg nu Cadelins erbjudande ... vad bra!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: Witch Hunters
Yep, om man endast jämför med en enda squad så kan du få fram vilken statistik du vill. Och det är precis så man har gjort kompmallen, man kollar hur bra dom gör sig emot 10 marines med ett PW, och kompar därefter.Tadaotoko skrev:Nej det är sant om hon genererar ju 2 faithponts vilket ger henne två chanser att få invul. vilka har 8,3% chans att misslyckas. är hon med en enhet så har hon förmodligen 27,7% chans att misslyckas om de är 5+henne är de 6+henne är det 41,6% chans att misslyckas. Man använde powern i början av rundan så om den lyckas så kan man slå med PW på enheten istället. Men du har rätt ensam i strid mot 10 sm med champion som har PW så gör de 0,66 wonds om hon lyckas med powern eller 1,5 var 12 gång då man misslyckas med powern. Mot captenen så gör de 0,75 wonds. Det gör syrran åtta gånger bättre än captenen du har rätt jag har felSnot skrev:Jag visste inte att spacemarine captains fick använda faith för att få 2+ invul save. Dax att tänka om min armé!Tadaotoko skrev:Tänkte på syrornas ImbasuperfighterHQ... blablabla
jovist ja glömde att captenen slår först och gör 1,33 wonds så vi säger att en dör då blir det 0,7 wonds vilket är 0,04 mer än på syrran som använder ett faithpoint för att lyckas. Hon är så sjukt mycket bättre typ åtta gånger
Med din logik borde JOTWW kompa typ -2
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
- Inlägg: 1051
- Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49
Re: Witch Hunters
witchhunter hq är inte bäst för att de kan stå kvar hur länge som helst mot rätt enhet. de är bäst för att man kan välja vilken turn de ska dö i.
Re: Witch Hunters
Det där kan vara något av det klokaste du någonsin sagt.the godfather skrev:witchhunter hq är inte bäst för att de kan stå kvar hur länge som helst mot rätt enhet. de är bäst för att man kan välja vilken turn de ska dö i.
Re: Witch Hunters
för att klarifiera så sittar jag juh inte med i kompmallen men dom brukar bli glada om man hjälper dom med förslag
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Re: Witch Hunters
Vi blir alltid nöjda om folk kommer med färdiga väl motiverade förslag istället för lös klagan.cadelin skrev:för att klarifiera så sittar jag juh inte med i kompmallen men dom brukar bli glada om man hjälper dom med förslag
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Witch Hunters
Känns som allt till WH ger minus, man landar på 30 oavsett vad, men så kanske det ska va.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Re: Witch Hunters
Inte om du använder Dominions! (Fast det är klart, de måste ju ha transport... Minus igen. )
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...