Battle of the GoBs 2!

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Flogger »

Alright!

Under ETC pratade vi lite om hur det här med 1000p snällt kommer vara, det är ju trots allt väldigt subjektivt. PapaD anser att 2 riptides är snällt medan jag anser att Swarmlorden är snäll. Kosh anser att Tyranid warriors är snällt och Olof Esters anser att Vespids är snällt.

Så först tänkte vi göra en lista på alla "snälla" saker i varje codex. Ja, när vi kom till Tau och till Grey Knights var det ju inte enkelt så vi insåg att detta är en jobbig, svår och dålig idé.


Så på denna turneringen kommer vi använda den nya LBK mallen och ha tröskelkomp på max 4 och ingen aktiv komp. Varför 4 undrar du då? Jo, för att vi satt och lekte lite med listor och insåg att på 3000p är komp 4 ganska lagom hårt, då får man in sin hårda turneringslista (någorlunda) och behöver slänga in lite snälla saker för att komma upp i poäng.

Nya LBK mallen släpps i slutet av september så då kommer alla ha en hel vecka på sig att göra sina listor, troligen kommer det inte vara så stor skillnad på era turneringslistor och era 3k listor :)

Ni som spelat LBK innan vet ju att komp 4 inte är särskilt gullegull snällt ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Röde »

Då är det väl bara att hålla tummarna för att man landar inom kompgränsen... Jag har ingen lust att behöva hoppa av efter att ha köpt ytterligare 1000pts modeller inför den här turneringen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Flogger »

Röde skrev:Då är det väl bara att hålla tummarna för att man landar inom kompgränsen... Jag har ingen lust att behöva hoppa av efter att ha köpt ytterligare 1000pts modeller inför den här turneringen...

Med tanke på vad du bygger ihop i din blogg lär du vara ganska safe ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Battle of the GoBs 2!

Inlägg av leidstedt »

@Flogger Då det inte finns en kompmall för Death Korps hur ska jag göra då? Ska jag skicka listan till dig?

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Jörgen »

Ser att jag fortfarande står som anmäld trots att jag avanmälde mej för evigheter sedan.
Bäst att uppdatera kanske så andra kan få ta den platsen.

så avanmäler mej igen: Jörgen Tholander

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Pärssi »

@FLogger - Du skriver att allt från IA kompar 1, är det 1 per enhet från IA typ Contemptor dreads, är det alltså 1 per styck?

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av keiko76 »

Är intresserad av att delta, måste kolla med familjen bara, är borta länge trots allt.

Oscar

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:@FLogger - Du skriver att allt från IA kompar 1, är det 1 per enhet från IA typ Contemptor dreads, är det alltså 1 per styck?
1 Contemptor dread kompar 1, precis :)

Däremot om du vill ha en enhet med typ grot tanks så får du hela enheten för 1 i komp. Detta gäller dock inte alla fordon så är du tveksam så skicka ett PM så kollar vi på det.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Jony »

Måste tyvärr avanmäla mig pga jobb och dop på söndan :(

Jony Kaijankoski

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: Battle of the GoBs 2!

Inlägg av Bagarn »

Jag måste tyvärr också avanmäla mig :-( hade vist dubbelbokat mig den helgen.
Sorry sorry
Daniel "bagarn" Carlson

Skriv svar