Recept på ben och papper?
Ohoj! Målar lite GK och hittar inte ngt bra sätt att få till alla papper. Jag kör bleached bone sen devlan mud wash på skallarna och sen lite highlights med bleached bone upp mot vitt. Men jag vill inte göra papper på samma sätt, eller? Tips?
-
Otto_Serholt
Re: Recept på ben och papper?
Grund; Denebh (stavning?) Stone
Wash; Baal red
wash; devlan mud
highlight; "Svårstavad" stone igen
Wash; Baal red
wash; devlan mud
Tack för tipset! Har folk andra recept än detta att tipsa om? Jag tycker dheneb ser för mkt ut som hud...Otto_Serholt skrev:Grund; Denebh (stavning?) Stone
Wash; Baal red
wash; devlan mud
Om jag använder samma recept på både papper och ben så knyter det ju ihop modellen lite mer... För att särskilja ben och papper lite så kan jag ju ha olika mkt high light.xedric skrev:Men jag vill inte göra papper på samma sätt, eller?
Här föreslår man samma recept till både papper och ben: http://taleofpainters.blogspot.se/2012/ ... ights.html
Vad säger experterna?
Så som jag målar ben och papper är (med gamla färgnamnen): Bestial brown - Bubonic brown - Bleached bone. Målas i utvattnade lager.
Det ser ut som gammalt pergament eller opolerat ben.
För riktigt stora pergamentbitar (standar eller liknande) Så får man använda en lite annan teknik. Du kan säga till om du är intresserad.
Det ser ut som gammalt pergament eller opolerat ben.
För riktigt stora pergamentbitar (standar eller liknande) Så får man använda en lite annan teknik. Du kan säga till om du är intresserad.
- speedfreek
Jag tycker tricket är att måla lite randigt.
Sen är det inte jättenoga exakt vilken färg det är.
Svart till vitt tex via grått och sen valfri wash mellan gulbrun och svart blir helt ok.
Sen är det inte jättenoga exakt vilken färg det är.
Svart till vitt tex via grått och sen valfri wash mellan gulbrun och svart blir helt ok.
Tackar! Jag får testa ditt recept och se hur det blir. Det är ju bara små böcker och små remsor jag målar nu så inga stora ytor.