Alternativ modell som Vindicator

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
OptimusK
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 aug 2011, 14:17

Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av OptimusK »

Tjena!

Skulle behöva tips och förslag på modeller som skulle kunna användas som en Vindicator till BA.
Tycker GW¨s variant är mindre attraktiv... Har kollat igenom forgeworld ett antal gånger utan att hitta
någon tydlig ersättare. Ge mig era åsikter om vad som skulle passa! Mvh

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av LillePer »

Man kan ju säkert göra något med antingen rhino+basilisk/annan fräck pipa eller som jag tänker göra (iof till mina 40k dvärgar, steamtank+rhino) det viktiga är väl att pipan inte verkar skjuta barrage. Så framåtriktad är att föredra.

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av adde_z »

Modda en Macharius Omega skulle jag göra om jag hade råd :P Lr rättare sagt nån dag ska jag ha en space marine arme med alla tanks utbytta mot ersättare av det chassiet (Macharius).

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Lottomannen »

En polare som kör med denna:

Bild

Den ser mycket ball ut på en rhino. Är lite större än orginalet, men ser mycket maffig ut.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Mutt »

Skulle ett demolisher turret på en rhino/predator kunna vara något?

Användarvisningsbild
OptimusK
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 aug 2011, 14:17

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av OptimusK »

Alla former av förslag e varmt välkomna! Gärna någon länk eller bild på förslaget.

Användarvisningsbild
OptimusK
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 aug 2011, 14:17

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av OptimusK »

Lottomannen skrev:En polare som kör med denna:

Bild

Den ser mycket ball ut på en rhino. Är lite större än orginalet, men ser mycket maffig ut.



Haru sett någon eller testat själv att använda denna till en Rhino? Passar den i storlek?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Röde »

Mutt skrev:Skulle ett demolisher turret på en rhino/predator kunna vara något?
Fast Vindicator har ju ingen Turret... Är ju en rätt fet bonus om det går att snurra på kanonen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Katarsis »

adde_z skrev:Modda en Macharius Omega skulle jag göra om jag hade råd :P Lr rättare sagt nån dag ska jag ha en space marine arme med alla tanks utbytta mot ersättare av det chassiet (Macharius).
Machariusarna är ju typ dubbelt så stora som Rhinos så det tycker jag låter som en dålig idé.
Röde skrev:
Mutt skrev:Skulle ett demolisher turret på en rhino/predator kunna vara något?
Fast Vindicator har ju ingen Turret... Är ju en rätt fet bonus om det går att snurra på kanonen...
Kanske göra någon form av Repressor-liknande variant där turreten är nersänkt i hullet så att den bara går att snurra en del, förslagsvis 45 grader.

@OptimusK:
Bild
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av adde_z »

Katarsis skrev:
adde_z skrev:Modda en Macharius Omega skulle jag göra om jag hade råd :P Lr rättare sagt nån dag ska jag ha en space marine arme med alla tanks utbytta mot ersättare av det chassiet (Macharius).
Machariusarna är ju typ dubbelt så stora som Rhinos så det tycker jag låter som en dålig idé.
Röde skrev:
Mutt skrev:Skulle ett demolisher turret på en rhino/predator kunna vara något?
Fast Vindicator har ju ingen Turret... Är ju en rätt fet bonus om det går att snurra på kanonen...
Kanske göra någon form av Repressor-liknande variant där turreten är nersänkt i hullet så att den bara går att snurra en del, förslagsvis 45 grader.

@OptimusK:
Bild
Rule of cool gör att det är en utmärkt idé!!
Som jag ser på det så ska marines som är eliten ha de bästa (coolaste) tanksen.....

Skriv svar