Alternativ modell som Vindicator

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Lottomannen »

OptimusK skrev:
Lottomannen skrev:En polare som kör med denna:

Bild

Den ser mycket ball ut på en rhino. Är lite större än orginalet, men ser mycket maffig ut.



Haru sett någon eller testat själv att använda denna till en Rhino? Passar den i storlek?
Som sagt, en polare har byggt en Vindicator av den kanonen och en rhino och kör med den. Skall se om han kan skicka en bild till mig ikväll, så skall jag lägga upp den.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av PatrikW »

Lottomannen skrev:
OptimusK skrev:
Lottomannen skrev:En polare som kör med denna:

Den ser mycket ball ut på en rhino. Är lite större än orginalet, men ser mycket maffig ut.



Haru sett någon eller testat själv att använda denna till en Rhino? Passar den i storlek?
Som sagt, en polare har byggt en Vindicator av den kanonen och en rhino och kör med den. Skall se om han kan skicka en bild till mig ikväll, så skall jag lägga upp den.
Du missade att de fanns en bild på den med rhino på förra sidan ;)

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Mutt »

Röde skrev:
Mutt skrev:Skulle ett demolisher turret på en rhino/predator kunna vara något?
Fast Vindicator har ju ingen Turret... Är ju en rätt fet bonus om det går att snurra på kanonen...
Tycker man det är en fräck modell så bygger man den men säger till sina motståndare att man inte kan snurra på tornet, eftersom vindicatorn inte kan det.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Lottomannen »

PatrikW skrev: Du missade att de fanns en bild på den med rhino på förra sidan ;)
<-stupid :-)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
OptimusK
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 aug 2011, 14:17

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av OptimusK »

Skulle någon av dessa vara ok enligt er att använda som en vidicator?

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... EDUSA.html

http://www.forgeworld.co.uk/The_Horus_H ... _TANK.html
Denna självklart utan sidesponsen.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Kimich »

Den måste vara samma storleksmässigt vilket gör att Landraidern blir alldeles för stor och att säga att en medusa är en vindicator tycker inte jag känns ok.

Skippa att köra med vindicator kanske om du finner den så hemsk?

Användarvisningsbild
OptimusK
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 aug 2011, 14:17

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av OptimusK »

Kimich skrev:Den måste vara samma storleksmässigt vilket gör att Landraidern blir alldeles för stor och att säga att en medusa är en vindicator tycker inte jag känns ok.

Skippa att köra med vindicator kanske om du finner den så hemsk?

Här skippas inget! Isåfall blire med orginalet om inget annat hittas. Men om den är större än orginalet borde bara göra det till fördel
för min måtståndare? Eftersom en stora grisen kommer vara svår att dölja på bordet. Då är det väl ok? Det är väl just när man scalar ner
storleken som det blir sura miner, eller?

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Asplund »

AV13 front, som är extra bred är också optimering.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av Mortarion »

OptimusK skrev:
Kimich skrev:Den måste vara samma storleksmässigt vilket gör att Landraidern blir alldeles för stor och att säga att en medusa är en vindicator tycker inte jag känns ok.

Skippa att köra med vindicator kanske om du finner den så hemsk?

Här skippas inget! Isåfall blire med orginalet om inget annat hittas. Men om den är större än orginalet borde bara göra det till fördel
för min måtståndare? Eftersom en stora grisen kommer vara svår att dölja på bordet. Då är det väl ok? Det är väl just när man scalar ner
storleken som det blir sura miner, eller?
Det beror på. En större modell gör att du lättare kan gömma saker bakom den. Bakom ett landraider-chassi kan du t.ex. gömma en dreadnought, vilket inte går bakom ett rhinochassi. Och som Asplund säger har en Land raider andra front- och side-arcs. Den kommer antagligen också att kunna skjuta över saker som en vanlig vindicator inte hade kunnat göra.

Om det skiljer sig lite och rör sig om mer estetiska förändringar tycker jag inte att det spelar så stor roll. Men när det, som i det här fallet, rör sig om modeller som är dubbelt så stora som de skall vara och får andra speltekniska egenskaper blir det enligt min mening fel.

Men sen beror det givetvis på hur du hade tänkt använda den. Hemma med polarna är allt som de godkänner OK, men på en turnering får det styras upp lite.

Användarvisningsbild
OptimusK
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 aug 2011, 14:17

Re: Alternativ modell som Vindicator

Inlägg av OptimusK »

Förstår problematiken! Tack för svaren.

Skriv svar