Plattor eller stenar på spelbord

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Plattor eller stenar på spelbord

Inlägg av Elevatorlake »

Jag håller på och planerar mitt första bordbygge och en tredjedel ska upptas av det nya kittet med ett par shrine of the aquila och några andra byggnader (kommer aldrig ihåg vad den heter) och jag hade tänkt lägga någon form av plattor som underlag både på trottoaren framför byggnaden och som golv inuti. Jag hittade underbara grejer från juweela som ser helt fantastiska ut. Sedan såg jag priset. Shit... Just nu letar jag alternativ. Min gameplan just nu är att köra väldigt mycket kratrar, det är ju trots allt en ruin, och lägga lite plattor mellan dessa men det blir betydligt mindre och därför betydligt mindre.

Men finns det billigare plattor tillgängliga? Jag tittade lite på mosaikklinker i ungefär samma storlek som plattorna från juweela, 1,5x1,5cm, och använda dessa där skalan på tjockleken inte spelar så stor roll.

Exempel på grejerna från juweela;
http://michtoy-from-the-front.blogspot. ... ts-by.html
http://www.juweela.de/de/produkte/masss ... kel-1.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Plattor eller stenar på spelbord

Inlägg av Anton »

De ser fantastiskt fina ut. Såg inte vad de kostade men jag kan tro att de är dyra. En möjlighet kanske är att göra billigare vägar och begränsa ytan med stenläggning?

Bild

Bild

Så här gjorde jag ett stadsbord för några år sen. Det syns inte jättebra på bilderna men varje ruin har stenläggning (plastark från Antenociti's Workshop) utanför medan vägarna är betydligt billigare material, har för mig att de fick en sväng strukturspray bara för att drybrushen skulle ta bättre. Plastarken finns med ett gäng olika mönster men de har förstås inte samma flexibilitet som riktig mosaikklinker så det blir bara platta trottoarer. Tror att jag kom undan med ett par hundra spänn till hela det bordet dock.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Plattor eller stenar på spelbord

Inlägg av Elevatorlake »

Riktigt snyggt bord, älskar sådär stora ruiner!

På den andra bilden ser man trottoaren riktigt bra och det är precis något sådant jag är ute efter, ska kolla om de har något med "plattor" som är 1,5x1,5.

Tack för tipset!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar