Är lite av ett helgerån men omväxling förnöjer eller nåt...
Har nu kastat mig över Space Marines för att måla upp lite inför Gamers Weekend. Tydligen har jag varit snäll för tomten kom med lite kompletteringar.
Börjat med mina Intercessors:
Kör samma gröna färgschema som jag kört nu ett tag. Det är ett ganska medvetet drag att hålla de generiska just för att kunna köra de som det chapter man är intresserad av. Lärde mig detta den hårda vägen när jag köpte upp en hel Black Templars armé under Armageddon kampanjen. Det var då vid tidpunkten en av få (ända?) Space Marine Codex som kunde ta närstridsvapen bland sina troops. Och detta var under den gyllene "Rhino Bash"- eran då man kunde köra med en Rhino 12", lasta ut inom 2" från fordonet, Skjuta och sen Charge:a 6". Men lagom tills armén var redo att börja spelas med, så ändrades reglerna. Skit kul... Så sedan dess körde jag ett betydligt enklare upplägg.
Kör enkel målning. I princip kör jag edge high lights i kombination med svart kontrast färg vid försänkningar och skarvar. Det blir rätt effektfullt på ett bräde men vinner inga målningspriser.