[Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

[Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av Rashia »

Har lite planer på och konvertera en dreadknight till en defiler, för min Iron warrior armé. Tanken är att den skall stå och hålla en kanon i båda händerna, få bort allt som är grey knights med den, samt smälla på kedjor, spikar och ikoner. (kanske ett och annat lik)

Felet med figuren är självfallet storleken, arean den står på är rätt så mycket mindre än vad en vanlig defiler är, men den övre delen är rätt så mycket större/bredare.

Så enkel fråga: Kommer det att gå hem i turneringar, eller kommer den att få stå hemma?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av speedfreek »

Har sett en massa "knights" av defilers och det är väl sällan några jätteklagomål.
Det ser mycket bättre, men får sällan cover, så det är nog oftare till nackdel än fördel.



Jag skulle personligen tycka det var ok.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av egge »

Alla defilers som får bas är bättre än de som inte har det! Kör på!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av HeadWar »

Sätt den på en rejäl bas så att den har likartad footprint som en Defiler så bör det inte vara några större problem.

Användarvisningsbild
MrCheeze
Inlägg: 915
Blev medlem: 22 feb 2010, 12:49
Ort: Umeå

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av MrCheeze »

Hade planer själv på att bygga av dread knighten tills jag insåg att dread knighten är kortare .. sen så får man inte samma djup eftersom du tappar bakkroppen!

Om du biffar till den lite eller höjer upp den på basen så ser jag inga problem med det! använd stora ovala basen till den med :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

bildsköne bengtsson
Inlägg: 173
Blev medlem: 09 okt 2008, 13:49

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av bildsköne bengtsson »

såhär nåt? Bild
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av Rashia »

Tänkte att den skall få en chaos terminator som styr den, samt att den skall hålla sin kanon i två händer, i nån form av "fire-pose".
Ovala basen var tanken iaf. De är väll mest storleken som ja tycker kan kännas tveksam. Men då är de väll egentligen bara att dra med en vanlig defiler om någon vill att man ska spela med den riktiga figuren, fast då får de lida av att den är i annat färgschema.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av daskad »

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1330011a där har du en jävligt vacker kanon att använda om du inte redan hittat någon! :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av daskad »

Har nu själv börjat på en liten sådan här, och enda problemet jag ser är att den har ett mindre footprint, men det lär väl inte vara något problem?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
MrCheeze
Inlägg: 915
Blev medlem: 22 feb 2010, 12:49
Ort: Umeå

Re: [Diskussion]Dreadknight goes Defiler?

Inlägg av MrCheeze »

det är väl bara att bygga en egen kanon :)

hur har du tänkt att den ska vara? :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Skriv svar