Målar ni ihoplimmat eller i delar?
Re: Målar ni ihoplimmat eller i delar?
Vänder man på väl valda fordon från Gast finns det hemliga budskap 
.gim aknät läv tekcym gaj nak teDAsplund skrev:Vänder man på väl valda fordon från Gast finns det hemliga budskap
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Min taktik med min Nurglearmé är att bygg ihop så pass långt så det går att se vad det är och vad det har för utrustning så det går att spela med enheten. Sen långsamt konvertera och måla.
Ihoplimmat så långt det går. Vissa modeller måste man nästan måla i bitar för att komma åt ordentligt, men då försöker jag får så få bitar som möjligt.
Målar i stort sett i bitar. T.ex marines i armar med axelskydd och vapen, huvud, backpack, kropp. Och sen alla baser för sig.
Målar figurer en och en eller i par. Baser oftast i batchar om kring 5.
Målar figurer en och en eller i par. Baser oftast i batchar om kring 5.
Målar alltid ihopsatt. Annars har jag svårt att se att nyanser på saker som ska vara samma färg blir rätt, att det highlightas lika eller att det washas lika. Man nu är Black Templars svarta så det jag inte kommer åt skadar inte direkt.
- Lottomannen
Jag har alltid målat ett jäkla pussel, för att sen få göra om det när man limmar och råkar kladda. Man kanske skulle byta teknik...
Men hur gör folk med den klassiska Space Marine "hålla vapnet framför bröstet"-posen. Skiter i det och målar det man kommer åt?
Men hur gör folk med den klassiska Space Marine "hålla vapnet framför bröstet"-posen. Skiter i det och målar det man kommer åt?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Just Boltermarines limmar jag allt utom vapnet, målar hela marinen och boltern för sig. Sedan limmar jag dit boltern.
Allt beror på modellen. Oftast är det hela modellen i ett svep, enklare att få till skuggor och highlightsen när allt sitter på plats, men vissa saker blir det ju att man målar i delar.
/J-J