Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Rasmus

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Rasmus »

En terminator som ser ut som de ska göra, stora och elaka. Har du tänkt på att svansen kombinerat med taggarna ger lite Diablo-vibbar? :)

Saker som man ger en extra blick: Svansen, fötterna, trophy-racksen.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Lite mera vinklar på min Chaos Lord

Kommer bygga CSM Armén med mer eller mindre mutationer/förvridna kroppar osv för det känns mera Chaos på nått sätt! :)
Front.JPG
Front.JPG (51.59 KiB) Visad 2345 gånger
Left Side.JPG
Left Side.JPG (53.7 KiB) Visad 2338 gånger
Right Side.JPG
Right Side.JPG (45.57 KiB) Visad 2338 gånger
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

MrCheeze skrev:
Excessus skrev:Kan rekommendera huvudet från terminator-boxen, det har små gulliga horn och är inte "over-the-top"...

Jag gillar det inte riktigt :/ eller rättare sagt då jag dryfittade så passade det inte tyckte jag :)
Man måste bygga om hals&nacke då det är anpassat för termie-kroppar, jag planerar att använda det till en sorceror jag ska göra...nån gång... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag har målat upp lite psykers jag beställde för länge sedan, så nu slipper jag spela med mina panikbygda skitfula psykers..
psykers.jpg
(68.36 KiB) Nerladdad 786 gånger
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Tror du skulle höja intrycket med en kontrasterande fägklick i ögat på staven, samma färg eller olika på alla. Även måla fransarna som hänger längs rocken.

Gillar fötterna och svansen på Chaos Lorden!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Nefrums skrev:jag har målat upp lite psykers jag beställde för länge sedan, så nu slipper jag spela med mina panikbygda skitfula psykers..
psykers.jpg
Denna gången har jag iallafall en runepriest och dubbla wolf tail talismans mot dina äkliga psykers i ryd...
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Har gett upp att hitta psycannon-armar av gamla varianten, så bestämde mig för att konvertera ihop en egen variant av dem rackarna. Kommer säkert finnas folk med åsikter om huruvida det är okej eller inte, men tycker åtminstone inte det kan misstas för en stormbolter/flamer/Psilencer.

Bild

Det som återstår är att försöka täcka och reparera skadan som blev gjord av storm shielden som satt där innan. Jävla GW....
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Snygg Grotesk, och kan man ens säga så? Mina blir nog exakt samma konvertering.
Gillar även Ostens lord, särskilt fötter och slaaneshskallen.

Och anledningen att alla duktiga spanjorer är så bra på blending är att det inte går att måla utan våtpalett i det jävla landet...

Blom

Re:

Inlägg av Blom »

speedfreek skrev:Snygg Grotesk, och kan man ens säga så? Mina blir nog exakt samma konvertering.Gillar även Ostens lord, särskilt fötter och slaaneshskallen.

Och anledningen att alla duktiga spanjorer är så bra på blending är att det inte går att måla utan våtpalett i det jävla landet...
Jo det går väll och säga så tror jag. Jo känns som det är ganska basik konvertering.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Den första TH/SS-terminatorn omfixad till en DH/Psycannon-terminator...bara 3 rackare kvar att slakta upp och återbygga.

Bild

Skriv svar