Instant mold
Re: Instant mold
Jag shoppade LEGO här: http://www.bricklink.com/store.asp?p=ToyBrickBrigade
Helt överkomlig frakt för mängden bitar jag köpte, även om det kändes som mycket för att själva bitarna var väldigt billiga.
Helt överkomlig frakt för mängden bitar jag köpte, även om det kändes som mycket för att själva bitarna var väldigt billiga.
- speedfreek
Synd bara att speltid har hutlös frakt om man bara vill köpa något litet.
Webhallen säljer också lego! (standardboxar)Cryb skrev:Vet vi nån butik som säljer denne über produkt?
Och när man ändå frågar, Vart kan man köpa lego utan att behöva köpa harry potter eller transformers lego?
Yeeeah!!
Var hemma o rotade i mina gamla leksaker som jag hade när jag var liten.
Lego e ju svindyrt, Hade en jävla massa som liten. Har nu till räckligt för o få en stor mold form.
Nu ska man bara ha tag på den jävla instant mold skiten.
Var hemma o rotade i mina gamla leksaker som jag hade när jag var liten.
Lego e ju svindyrt, Hade en jävla massa som liten. Har nu till räckligt för o få en stor mold form.
Nu ska man bara ha tag på den jävla instant mold skiten.
- guildmaster
- Kontakt:
Passa på att köpa green stuff eller annan smet att fylla formen med.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
- Jimmy Johansson
Nu har jag äntligen börjat få till det 
Dom defekterna som faktiskt finns beror främst på att jag la in för mycket green stuff.

Dom defekterna som faktiskt finns beror främst på att jag la in för mycket green stuff.

egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Vet att jag har läst någon tråd på ett annat forum att Instant Mold även går under ett annat namn (tyckte det lät japanskt men det var det nog inte..), någon som vet vad jag syftar på?
Skulle tydligen vara halva priset men vet inte om det säljs i svea rike.
Vad för greenstuff använder ni när ni gör stora figurer?
Har bara provat GW:s dyra variant som alltid är mjuk o fin att jobba med och någon annan jag inte minns namnet på som var grå.
Man fick löjligt mycket mer putty för pengarna men fick blanda väldigt mycket mer av den ljusa/mjuka leran ihop med den svarta hårda.
Överlag blev det oxå kletigare och redskap fastnade lättare osv så hittils är GW:s bäst enligt mig.
Smidigt är det ju även om man kan beställa både prisvärd geggamoja och mold från samma butik.
Kanske borde skapat mig en egen tråd... Äsch, roligare att hijacka andras=)
Har bara provat GW:s dyra variant som alltid är mjuk o fin att jobba med och någon annan jag inte minns namnet på som var grå.
Man fick löjligt mycket mer putty för pengarna men fick blanda väldigt mycket mer av den ljusa/mjuka leran ihop med den svarta hårda.
Överlag blev det oxå kletigare och redskap fastnade lättare osv så hittils är GW:s bäst enligt mig.
Smidigt är det ju även om man kan beställa både prisvärd geggamoja och mold från samma butik.
Det finns ett antal olika märken av Instant Mold numera, men när 6st stavar (som jag än så länge gjort 4 formar av och har 1 stav kvar, men de går ju att återvända) kostar 130:- så känner jag att man inte direkt behöver jaga billigaste alternativet till något som redan är billigt.mindtrix skrev:Vet att jag har läst någon tråd på ett annat forum att Instant Mold även går under ett annat namn (tyckte det lät japanskt men det var det nog inte..), någon som vet vad jag syftar på?
Angående alternativa leror så står det om dem tidigare i den här tråden, de finns ett antal olika milliput du kan använda vilket jag gjort till mycket bra resultat.
- guildmaster
- Kontakt:
Galeforce 9 säljer Green stuff i större förpackningar än GW. Speltid har dem också. Samma material men mycket billigare. Jag har testat att lägga in metllpinnar (avklippta gembitar) för att skapa stadga i långsmala objekt.mindtrix skrev:Vet att jag har läst någon tråd på ett annat forum att Instant Mold även går under ett annat namn (tyckte det lät japanskt men det var det nog inte..), någon som vet vad jag syftar på?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!