Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
evr

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av evr »

speedfreek skrev:En borr med 1mm diameter och armering med gem (pinning) är lösningen på alla dina problem.
En lat lösning som funkar ibland är att lägga en liten kula greenstuff (<2mm) i limfogen tillsammans med cyanoakrylat (superlim)
Sant, fast jag har ingen borr som är mindre än 2mm, och min handborrmaskin stödjer inte separata borr. :P Tar väl och skaffar något så småningom. Fast kanske funkar att borra 2mm-hål och peta in en bit av ett gem eller något. Ska se över det hela.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

1 mm bor kostar bara ca 10kr st.. men man behöver ett helt gäng.. de bryts extremt lätt. Jag tror jag gjorde av med 4 st när jag limmade ihop mina hiveguards.. (GWs näst sämst ihop-passande modeller efter TFC). Fast det kanske beror på att jag inte pallar borra för hand utan använder en skruvdragare... 8-)

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Nefrums skrev:1 mm bor kostar bara ca 10kr st.. men man behöver ett helt gäng.. de bryts extremt lätt. Jag tror jag gjorde av med 4 st när jag limmade ihop mina hiveguards.. (GWs näst sämst ihop-passande modeller efter TFC). Fast det kanske beror på att jag inte pallar borra för hand utan använder en skruvdragare... 8-)
Även om de bara kostar 10kr/st så måste jag skaffa mig en ny borrmaskin isf (har bara min specialare som måste ha borr fastsatta i sånna 6-kantiga block och en stor jäkel som är allt annat än miniatyrfriendly :)), vilket kostar mer än jag vill lägga ut på 1mm mindre hål just nu. :P

Min Hive Guard gick ihop utan problem. Var värre med mina Tyrant Guards. Fast håller med att TFC var lagom mupp. Tror aldrig jag filat så mycket. :)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Köp en dremel eller liknande med böjlig arm. Det är bäst.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

hur länge en borr håller beror helt på vilket varvtal och om man har tillgång till skärolja.

Med runt 140 rpm och lite olja så håller en snabbstålsborr för säkert 500 hål.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Snot skrev:hur länge en borr håller beror helt på vilket varvtal och om man har tillgång till skärolja.

Med runt 140 rpm och lite olja så håller en snabbstålsborr för säkert 500 hål.
Dt där var fan nästa för nördigt för till och med det här forumet! ;)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag är skeptisk till att den siffran stämmer för resin/polyuretan/vitmetall...

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

..och jag vill inte bada mina figurer i olja.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

speedfreek skrev:Jag är skeptisk till att den siffran stämmer för resin/polyuretan/vitmetall...
för vitmetall stämmer den.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

För resin och plast funkar GWs borr ypperligt. Skruvar man upp den helt och vänder på "munstycket" kan man med fördel trycka in en 3mm stålborr också vilket är en i det närmaste perfekt storlek för om man magnetiserar sina prylar.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar