Vad som görs...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Avslutade å basade nu i helgen, tar lite fler å bättre bilder senare.

Bild

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Sådärså.


Bild

MoTF med magnetad combi-bolter och Siege Dread.
Ska fylla på lite mer detaljer på MoTFen senare.

Bild

5 Assault Marines / Blood Claws, power swordarmen är magnetad.
Axelplåtar med ikon kommer och ska få grå trim för att särskilja den här truppen ifall dom ska köras som Blood Claws, då och annars är det markering för 8:e kompaniet.

Bild

5 Assault Marines / Blood Claws till, en med magnetad flamer/bolt pistol.
Axelplåtar med ikon kommer och ska få grå trim för att särskilja den här truppen ifall dom ska köras som Blood Claws, då och annars är det markering för 8:e kompaniet.
Bild

Basad Stormwolf, har skaffat en Razorback å ska måla upp lasertornet å ha till denna, magnetade till twinlasrarna med alternativet stormstrike missiles, bökigt att göra i efterhand men jag vill kunna beväpna den rätt om jag ska köra den som counts as Stormraven.
(Denna är otroligt mycket snyggare än Stormravenmodellen)


Efter att det där blev klart har jag suttit å limmat ihop 5 närstrids scouts, hade ingen aning om att dom var så förbestämda i sina poser men dom blev bra ivf.

Kvar att bygga:
Stormtalon

Kvar att måla:
5 Cc Scouts
Storm till ovan
Stormtalon

Sen styrkan ser ut som jag siktar på för 1500.

Ps. Grundade de 5 sniperscouterna jag hade limmade sedan tidigare när jag grundade baserna i förmiddags, ingen brådis med att måla dom dock.
(Argh igen för förlusten av pinning, nu är dom bara bra mot MCs typ)

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Grundade närstridsscouterna.

Som resten av armén vill jag inte ha några bara huvud plus att originalskallarna till scouts ser för täskiga ut.

Jag inhandlade lite skallar från pig iron ur deras kolonystil, det gick att bara klippa dom av spruet å limma dom på kropparna utan ytterligare trixande.
På sniperscouter fick man gröpa ur lite i nacken på torson på grund av camocloaken.

Bild

Så blev det, tänker mig att linserna har inbyggd ljusförstärkning, att dom använder filter i maskerna och kopplar till munstycket som hänger ner över aquilan om dom behöver O2.


Angående fluff: Scouts ska inte ha en röd vänsterhand men hur är det med deras sergeanter?
Dom har ju full marine statline men är dom upphöjda till fullt medlemskap och där med berättigade till röd vänsterhand?

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Rasmus »

The Chapter's main colour is deep blue with white or silver details. When an initiate joins the ranks of the Chapter his left glove is painted red; when he becomes a member of the Crusade company his right glove is also painted red. Scouts are often portrayed with red gloves but blue hand guards
Från Lexicanum. Dock utan källhänvisning.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Rasmus »

Sergeanten ska definitivt ha en röd vänsterhand i alla fall.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Satte å googlade å såg att Rynn´s World nämndes runt scouthänder, bläddrade lite i boken och hittade följande:
Years of service would prove a Scout’s readiness, and then the call would come. He would be ordered to return to Arx Tyrannus to attend the Steeping. It was an ancient rite dating back to the time when the primarch had walked among them. Dorn had once welcomed battle-brothers into his ranks by cutting his palm and sharing his blood directly with them. Now his blood was a holy relic, sharing only its presence. Time had wrought its changes on the Chapter’s rites. Nowadays, a Scout being elevated to full battle-brother status would dip his left hand in the blood of a foe he had slain himself. The ritual had changed, but the meaning and significance of it had not. The fist literally became crimson. It was the final step in becoming a full battle-brother, the final step before being assigned to one of the other nine companies.
Sergeanten har ju högre stats så han är definitivt berättigat till en röd vänster, de andra får snällt vänta :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Ismeno »

Läckert! Älskar när folk gräver ner sig i fluffet. :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Har sedan förra uppdateringen gjort i ordning ett razorback twin-las torn för priming, lär användas till Stormwolfen om den ska köras counts as Stormraven.

Börjat sätta ihop och konvertera en Stormtalon, plockade bort barkre nedre fenan och ändrade hur twin-assault cannonen är monterad, nu är den högre upp i chassit.

De här två ändringarna gör i mina ögon att en Stormtalon ser mindre chibi och mer snabb ut, funderar lite på magnetisering av vapenalternativ, dock kommer jag skippa att magneta sidorna på vapenpodsen om det blir magneter.

Överväger att sätta ihop resten av razorbacken/rhinochassit så man kan ha stormtalon, stormspeeder och ett rhinochassi att måla samtidigt för att spara tid, det som är segt med airbrushmålande är att byta färg, har man flera modeller som ska ha samma så är det riktigt smidigt.

Trevlig helg!

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Så här blev det, övervägde att göra något åt vapenpodsen på sidorna men kom fram till att det skulle vara mycket jobb för lite vinning.

Magnetat blev det dock, pipor och magasin/kondensatorer för båda samt hela vapenpodden från chassit.
Beställde bitz, insidor till vapenpoddarna, så kan jag ta den släta utsidan för raketalternativ och göra fästen för dom varianterna också.

Nu är den snabbare, sen att AC-tornet inte går hela varvet runt spelar mindre roll, alla vet ju iaf varifrån man drar LoS :)

Bild
Bild

Rhino i morrn?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Nurgle »

Mmmmm.. Gillar stormwolfen! En brutal massakergurka med vassa kanter.

Skriv svar