Vad som görs...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
skl
Inlägg: 56
Blev medlem: 14 apr 2014, 20:52
Ort: Jönköping

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av skl »

Wurrkop skrev:Börjat sätta ihop och konvertera en Stormtalon, plockade bort barkre nedre fenan och ändrade hur twin-assault cannonen är monterad, nu är den högre upp i chassit.

De här två ändringarna gör i mina ögon att en Stormtalon ser mindre chibi och mer snabb ut, funderar lite på magnetisering av vapenalternativ, dock kommer jag skippa att magneta sidorna på vapenpodsen om det blir magneter.
Fint! Jag har tänkt göra exakt samma ändring ifall jag skaffar en stormtalon, kul att få se lite exempel på hur det blir.
Har du funderat någonting på att ändra vapen-podsen på sidorna? Jag har inte kommit på någon bra idé på hur man bäst skulle göra det, men i originalutförande tycker jag att de tar lite väl mycket plats.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Fått på blått på lite grejer idag:

Scouts:
Bild

Storm:
Bild

Rhino & Razorback Twin-Las torn:
Bild

Stalker front, sidor och vapen:
Bild

Stormtalon med vapenalterativ:
Bild

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Mestadels lugnt på hobbyfronten här, har fått på svart på sånt som kräver precision och även lagt på grått på tygdelarna på scoutsen.

Har jag börjat fixa med mina terminators för att inte måla.

Köpte Space Hulk boxen när dom rereleasade den för ett tag sedan med tanke att göra om Blood Angels till Crimson Fists.

Så här har det gått hittills med dom:


Bild
Bild

Samma avsky för hjälmlösa marines gäller för terminators, det är ju inte så himla säkert att det måste finnas atmosfär i gamla rymdvrak och om man vet att det kan finnas genestealers så e man nog fan inte sugen på att exponera skallen även om man är en Übermensch.

Bloddroppar har skalats bort, vissa andra detaljer också samt att ikoner i etsad mässing har satts dit.
Ett tips från min sida för att få mässingsbitarna att fastna ordentligt är att rispa upp baksidorna lite med hobbykniven så limmet har lite att greppa i.

Kvar är den med lightning claws, den som river upp golvet och den med thunder hammer.

Funderar på att skippa thunderhammerduden, köpa Lysander å sätta en hjälm på honom men vi får se hur det slutar.
Kanske blir att jag skaffar honom _också_.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Blev klar med alla terminators idag, nu har dom lång fler Crimson Fist ikoner och långt färre bloddroppar än standard.

Passade sedan på att sätta ihop den begränsade Space Marine Kaptenen, bytte ut ryggstycket så jag slipper manteln å drog på en hjälm med fist ikon samt satte en fist ikon på vänsteraxel.

Jäkla mäktig modell IMO men jag kommer nog inte använda den så mycket, ska den användas så blir det nog counts as Kantor.

Överväger att ordna en 32mm bas till honom då han ser lite väl bredbent ut på en vanlig 25:a.
Bilagor
ltdedcapt.jpg
ltdedcapt.jpg (24.58 KiB) Visad 5420 gånger

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Lite har hänt under julledigheten.

Var klar med min scout trupp:
Bild

och deras Land Speeder Storm:
Bild

Samt Stormtalonen:
Bild

Blev också klar med Rhinon och Twin-Las tornet.

Stalkerbitarna och de andra vapnena till Stormtalonen behöver vädring och mattlack sen är dom klara.


Har även snickrat ihop lite annat som kan behövas och fått på primer:

Librarian utan psychic hood counts as Rune Priest för när jag kör allierade Space Wolves/8th Reserve Company, han har bytbar vänsterhand:
Bild

En vanlig Librarian med bytbar högerhand och ryggsäck för andra armékompositioner:
Bild

Hjälm på båda och inga höftskynken eller annat tyg för stil och enkelhet.

Librarianikonen på bådas högeraxel är instamoldade från DV librarianens ryggsäck och gjutna med två-tre droppa tvåkomponents resin.
Den på bältet är instamoldad från en gammal metalllibrarian.

Å så en Scout Sergeant från Land Speeder Storm kittet som fått bytbar högerhand och en Melta Bomb:
Bild

Gott slut om jag inte skriver mer innan dess.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, Orks och eventuellt annat.

Inlägg av Wurrkop »

Dagens skörd:

"Lexicanum" / Rune Priest
Bild

Thunderfire cannon
Bild

Axelplåtar till min "Assault Squad" / Blood Claws
Bild


Och med det så är de 1500pts som jag vill testa klart :D
Bild på det hela finns på länken nedan \/
http://i1292.photobucket.com/albums/b57 ... f17bb8.jpg


Listan ser ut som så här:

Combined Arms Detachment: Space Marines - Crimson Fists

-HQ-
Chaplain med Combi Flamer.

-Troops-
Scouts Squad 5pers combat blades, Sgt med Melta Bombs.
Land speeder Storm med Heavy Flamer.

Tactical Squad 10pers Plasma, Sgt har Combi Plasma.
Rhino.

Tactical Squad 5pers Melta, Sgt har Combi Melta.
Rhino.

-Fast Attack-
Stormtalon Gunship med Skyhammer Missile Launcher.

-Heavy Support-
Devastator Squad 5pers 3x Laser Cannons.

Thunderfire Cannon.

Allied Detachment: "Reinforcements from the 8th Reserve Assault Company" - Space Wolves
Grå markering på vänstra axelplåtens kant.
-HQ-
"Lexicanum" med force maul - Rune Priest.

-Elites-
Dreadnought med Twin-Linked Heavy Flamer och Powerfist med inbyggd Heavy Flamer
Drop Pod med Deathwind Missile Launcher.

-Troops-
"Assault Squad i Cestus Assault Flyer" - 9st Blood Claws + Pack Leader, 1x Flamer, 1x Power Sword å Pack Leadern har Combi Flamer.
Stormwolf med Twin-Linked Multi-Meltas.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Mina Crimson Fists, 1500Pts klart!

Inlägg av Elevatorlake »

Snyggt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Mina Crimson Fists, 1500Pts klart!

Inlägg av RUNE »

Ser bra ut.

Airbrush har man sneglat på länge men det har inte blivit av än. Verkar onekligen att vara ett trevligt verktyg att arbeta med.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Mina Crimson Fists, 1500Pts klart!

Inlägg av Ismeno »

Härlig armé, dova, sköna färger. Snyggt jobbat!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, 1500Pts klart!

Inlägg av Wurrkop »

Tack allihopa :)

Airbrush är riktigt nice, speciellt för fordon men även infanteri, tar bokstavligen minuter att få en jämn täckning överallt på en space marine som man kan jobba vidare från och bara det är mycket värt-

Sen om man bara blåser på lite ljusare uppifrån så blir det highlights, på med wash å sen detaljer på det så jag nöjer mig, skulle gå att lägga på hur mycket edge highligts å sånt men jag har inte lust att försöka mig på det, bättre att få ihop en spelbar armé först, sen får vi se om det blir mera jobb lagt på det som är "klart" här eller om man drar igång en annan armé.

Ser nu fram mot att spela första spelet med en polare i dagarna som kommer, har inte kör Space Marines sen runt '01-'02 nån gång då jag lirade mina Blood Angels senast å då var det säkert ett litet spel för jag har inte så mycket av dom.

Målat där har jag Tycho, Dante å en Chaplain.
En hel å en halv tac squad, nio eller så death company på infanterisidan.
En old school predator destructor, old school rhino, land speeder å en metalldread målad och konverterad för att vara Moriar the Chosen i maskinparken.
Påbörjade grejer finns också, två bikes sprejjade röda, 5 halvklara assault marines å några lösa marines.

Dock får dom nog inte kärlek inom den närmaste tiden trots en intressant codex.

Råkade köpa en Dread ur Deathstormboxen, 200 spänn med frakt är inte att gråta över, tänkte jag måla upp de flesta alternativen och magneta librarian fronten och force staff bladet med alternativ för något som kan tolkas som en Seismic Hammer för att kunna köra den som Furioso, Furioso med Frag Cannon, Librarian och Ironclad, i vilket fall ska den målas upp för att passa mina Crimson Fists.

Sen får vi se om det blir till att måla röd trim på vänstra axelplåtarna på en av mina Melta Tac Squads och styra upp en Heavy flamer så man lite stiligt kan alliera in en Blood Angels Tactical Squad å köra dom i en snabb rhino eller droppa in dom.

Har redan funderingar på att styra upp en alternativ lista:

CAD - Space Marines- Crimson Fists:
Librarian med combi melta - åker med MeltaTacs.
Scouttruppen
PlasmaTacs
MeltaTacs
LasDevs
Stormtalon
Allt som tidigare listade utöver att det är +1 marine i Meltatruppen
å så ytterligare en likadan Stormtalon.

Allied - Blood Angels:
Librarian hänger med Devs.
Heavy flamer-Melta-Combi Melta tac squad
"Ironclad" / furioso med frag cannon
Assault Squad med 2xMelta å Combi Melta

Så kör man dom tre enheterna sista i drop pods med deathwind missile launchers.

Skriv svar