Vad som görs...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Mina Crimson Fists, 1500Pts klart!

Inlägg av Wurrkop »

Jag fortsätter i på samma tråd, satte i söndags igång med att styra upp mina laserskurna MDF ruiner, tänkte dom skulle få baser och textur så dom är snyggare på bordet.

Steg ett var att kapa till baser av MDF:
Bild

Steg två var att sätta på lite flingpaket så ursparningar för våningsplan och där väggarna sattes ihop doldes och även att blockera alla fönster å dörra på bottenplanet så ruinerna blockerar line of sight:
Bild
Bild

Steg tre var att få textur på väggarna genom att måla på en blandning av spackel, trälim, lite sand och vatten å sen gå tillbaka och "stippla" bort alla synliga penseldrag:
Bild

Steg fyra var att få på sand på baserna.
Fem att måla ruinerna svart:
Bild
Det här steget gick inte som jag ville för liquitexfärgen jag hade köpt ville inte tunnas på ett sånt sätt att den gick genom min airbrush så det blev penselmålning :/

Steg sex var att airbrusha burnt umber på all mark och även här å där på väggarna, det gick som det skulle för det var en annan sort:
Bild

Steg sju var att drybrusha marken med gulbrunt, även lite på väggarna.
Åtta drybrush av väggarna med grått.
Nio var att limma på gräs på baserna.

Så här blev det:
Bild
Bild
Bild

Riktigt nöjd med detta, nu går det vara lite mer taktisk i och med att det går att komma upp lite på höjden och även så går det gömma saker, tidigare så har det vart ont om saker som blockerat LOS i terränglådan.

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Styrde upp lite ruiner :)

Inlägg av Pappersbåt »

Riktigt najs!
Hur gör du med gräset, använder du något för att kapsla in det så det inte faller av eller är det bara lim?
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Styrde upp lite ruiner :)

Inlägg av Wurrkop »

Tackar :)

Brukar bara kladda på trälim å sen strössla över med gräs, låta stå ett tag å sen skaka av ordentligt.

Sen kan man skaka av igen efter några timmar, hålla hela grejen uppåner å knacka på basen så kommer det loss lite mer som inte fastnat ordentligt, håller mig i en förvaringsback man kan samla ihop allt som ramlade loss.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Styrde upp lite ruiner :)

Inlägg av Elevatorlake »

Ser riktigt bra ut och verkar vara tidseffektivt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Styrde upp lite ruiner :)

Inlägg av Kaptenen »

Fina grejer!
Jag gillar att du bommat igen fönsterna på nedervåningen, så att byggnaderna blir ruiner/LoS-blockers. Smart!

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Styrde upp lite ruiner :)

Inlägg av Wurrkop »

God kväll!

Har idag blitt klar ihopsättandet av en första trupp Sternguards:

Bild

Mk8 och Seeker Bolters för att visa att dom är annorlunda mot vanliga marines.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Vidare med Blandade marines, Sternguard, Scouts och Drea

Inlägg av Wurrkop »

Airbrushade på basecoat, skugga och highlight på:

5 sniperscouts.
1 scout med missile launcher.
1 scout med heavy bolter.
1 scout sergeant med meltabomb och magnetiserad handled för combivapen tex.
2 librarians, en med magnetiserad vänsterhandled och en med magnetiserad högerhandled.
1 konverterad ex captain tycho.
2 heavy weapon tac marines, plasma och heavy flamer.
Sternguardtruppen.
2 dreads
flertalet dread armar, missade highlight på autocannonarmarna.

Bild

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Vidare med Blandade marines, Sternguard, Scouts och Drea

Inlägg av Wurrkop »

Lite uppdatering från de senaste dagarna:

Mina sternguards har fått metall:
Bild

Jag började på två drop pods:
Bild

Den blå färgen tog slut:
Bild

Så jag fortsatte med en som jag hade nog med delar för, highlight å sen oilwash som torkar här:
Bild

Spelbar, magnetade dörrar och vapen samt att överdelen med fenorna och motorn går att plocka loss från "dörrblomman" för om jag får för mig att orka fixa till selen:
Bild

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Vidare med Blandade marines, Sternguard, Scouts och Drea

Inlägg av Wurrkop »

Goddaggens!

Blev bordsklar med min stand-in för Tor Garadon:
Han har magnetad högerhand och ryggsäck för framtida variationer, gillar modellen starkt så det kanske blir till å skaffa en najs ryggsäck med Iron Halo och en stormbolter så kan han vara Pedro också.
Bild

Min åttamanna Sternguard trupp blev också klar:
Bild

Sedan senast har jag även fått på resten av det blåa på drop poden så det kan möjligtvis vara nästa grej på gång.

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Vad som görs...

Inlägg av Wurrkop »

Long time no see, har vart urtrillad från hobbyn, lirade kanske 10 spel under 6:e men inget under 7:e eller 8:e ännu.

Målade upp terrängen från boxen å körde några Shadow War spel förra sommaren men annars har det värt typ inget på gång.

Fick för mig att dra igång igen, i tisdags spände jag tyg över MDF skivan som annars spelas på, mellan tyget å skivan tejpades ett lager tidningspapper för att hindra tyget från att fastna i skivan om det läckte genom lite, tejpade tyget där häftklamrarna sedan sattes för att tyget inte skulle kunna smita.
Bild

Drog på ett lager bestående av 5 tuber akrylfog å strösslade på sand.
Bild

I onsdags målades det två rundor med burnt umber akrylfärg.
Bild
Bild

Drybrushades ojämnt med nån rödaktik brun å så jämnare yellow ocre och till sist en ljusgrå som jag inte har bild på
Bild

Washades med en blandning av burnt umber, den rödbruna plus svart för att binda samma färgerna.
Bild

I onsdags och igår målades det på åtta lager PVA lim för hållbarhet å sedan lossades häftklamrarna och överflöd klipptes bord.
Bild

Medan PVA:n torkade så ritades, 3d printades och limmades det vänstra, baserat på det trasiga högra.
3Dprintbara filer finnas att ladda ner HÄR.
Bild


Idag smackade jag ihop denna av skalet från en slaktad laptop, för ändamålet köpt nichrometråd+20 ampere speedkontroller för borstmotorer+en servotestare, sockerbitar, lite överbliven kabel, silvertejp, eltejp, en xt60 kontakt, självhäftande kardborreband, 3s lipobatteri.
(urkapat som på bilden fjädrar skalet bra för att hålla tråden i spänn)
Bild

Med ovan kapades byggskum som sedan limmades ihop till detta.
Bild

Som med en första lager pva/spackel/sand/burn umber ser ut så här under torkning.
Bild

Måste köpa mer burnt umber i morrn.
Senast redigerad av 1 Wurrkop, redigerad totalt 3 gånger.

Skriv svar