Byta storlek på airbrush

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av MITTZ »

@alla: Tack för svaren. Fick svar från Johan på Puma att färgen jag redan köpt på mig (vallejo model air) inte passar superbra med 0,15, pigmenten kan vara lite för stora. Så i och med det var valet gjort åt mig.

men risken är ändå stor att jag någon gång i framtiden köper på mig 0,15 och ny färg....man är ju nörd liksom.

Elevatorlake: omdömen på infinityn hade ju vatt najs.

Ismeno: nä inget speciellt egentligen. Jag är så less på att det tar sådan förbannad tid att måla med penseln.

Molgorain
Inlägg: 165
Blev medlem: 08 dec 2009, 18:10

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Molgorain »

MITTZ skrev:Elevatorlake: omdömen på infinityn hade ju vatt najs.
Har en infinity cr+ och är toknöjd med den.
Gaffel-konstruktionen i fram, som gör det lätt att torka av nålen vid behov.
Hela munstycke konstruktionen gör den väldigt lätt att rengöra både mellan färger och efteråt när man är klar.
Gillade aldrig Iwatas konstruktion, inte alls lika lätt att plocka isär och göra rent munstycke och nål.

Jättesmidig konstruktion för att kunna "låsa" färgmängden och med ett enkelt klick kunna få full öppning.
För att med ett klick senare kunna reglera tillbaka till en mindre färgmängd.

Själv valde jag infinity över evolution, för om jag tröttnade på AB. Så skulle andrahandsvärdet vara bättre och mindre svårsåld!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Elevatorlake »

Fick min idag och har skrivit om första intrycken i min tråd i projektforumet. Sammanfattning: väldigt nöjd!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Byta storlek på airbrush

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Fick min idag och har skrivit om första intrycken i min tråd i projektforumet. Sammanfattning: väldigt nöjd!
Gött!

Skriv svar