Deathwatch som SM-karaktärer?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av bolterochkniv »

Vad skulle folk säga om att man använder deathwatch-gubbarna (främst från kill teamet) som karaktärer i sin SM-armé? Typ där finns rätt bra varianter av både Khan och Shrike, och vissa kan användas som veteran sargeants eller chappe/libbe också. vad tror ni?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av Lottomannen »

Menar du modellerna? Målar du dem i samma färg som allt annat och ser till att vapnen stämmer så känner jag inte att det blir ett bekymmer. Det är ju snygga modeller.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag tänker använda dem som de är förutom byte av vänster arm till en vanlig SM-arm istället.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av Röde »

Dä ä klart du kan!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av bolterochkniv »

Lottomannen skrev:Menar du modellerna? Målar du dem i samma färg som allt annat och ser till att vapnen stämmer så känner jag inte att det blir ett bekymmer. Det är ju snygga modeller.
Tänkte måla dom deathwatch, men det borde vara uppenbart ändå?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av fauh »

bolterochkniv skrev:
Lottomannen skrev:Menar du modellerna? Målar du dem i samma färg som allt annat och ser till att vapnen stämmer så känner jag inte att det blir ett bekymmer. Det är ju snygga modeller.
Tänkte måla dom deathwatch, men det borde vara uppenbart ändå?
"Once in the employ of the Deathwatch, there is no set length of time for service, rather it is as long as the commander deems necessary. Each Space Marine may serve a discrete amount of time, or for the duration of a mission, which may be a number of years. Once the mission is complete, the Space Marine is allowed to return to his chapter, under an oath of silence, as their duty has been fulfilled."

Där har du din ursäkt. De har tjänstgjort inom dödsvakten och kommit tillbaka, kanske för att chapteret är i diger nöd av nytt ledarskap pga förluster? Din Fluff, Dina Modeller.

Sålänge du inte har Deathwatch Bikers i din lista tillsammans med din "Deathwatch Biker counts as Khan" så ser jag inte problem alls. Har du dessutom cool fluff så kör hårt :)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av Serpent »

Jag misstänker att det lär se rörigt ut. "Här är mina White Scars/Ultramarines/Imperial Fists Tacticals. Åsså har de en helt svartmålad sergeant som hänger med och är lite extra cool. Fast bara han, den här andra sergeanten i andra enheten är i de vanliga färgerna."

Om du ska göra det, var konsekvent!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av fauh »

Serpent skrev:Jag misstänker att det lär se rörigt ut. "Här är mina White Scars/Ultramarines/Imperial Fists Tacticals. Åsså har de en helt svartmålad sergeant som hänger med och är lite extra cool. Fast bara han, den här andra sergeanten i andra enheten är i de vanliga färgerna."

Om du ska göra det, var konsekvent!
Jag förutsatte att han menade HQs och specialkaraktärer, är det en "vanlig" sergant eller dylikt så kommer det se ganska aids ut

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av Lottomannen »

Om man skulle jämföra med ett annat alternativ:

Man tar en Space Marine librarian, målar den som en Ultramarine, sätter den i en enhet med Blood Angels och säger att det är Mephiston.

Det kommer att röra till det för motståndaren, och det skall man alltid försöka undvika.
Kör för all del med figurerna, men om du för exempel tänker använda White Scar-motorcykelmarinen från Death Masque som ett White Scar's HQ, så bör du måla honom som en White Scar. Det är faktiskt dessutom korrekt med fluffet. Space Marines som kommer tillbaka från Deathwatch-tjänst får inte behålla den svarta rustningen.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Deathwatch som SM-karaktärer?

Inlägg av Olof »

Jag tycker att folk ofta överskattar hur rörigt saker och ting blir på spelbordet. min erfarenhet är att det sällan blir så rörigt som folk skriver att det ska bli på forumet.

Det kan väl bli rörigt om du också har 'riktiga' deathwatch inallierade och de hamnar i närheten av varandra, typ samma närstrid. men det brukar ju lösa sig.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Skriv svar