Nybörjarfrågor ang målning!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Nybörjarfrågor ang målning!

Inlägg av Grudge »

Man behöver inte ens en disktrasa - det funkar bra med ett par lager hushållspapper också. Så kan man slänga det när man är klar. Extra bra om man inte målar varje dag. En blöt disktrasa börjar lukta Nurgle efter ett tag... ;)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nybörjarfrågor ang målning!

Inlägg av Nurgle »

Grudge skrev:Man behöver inte ens en disktrasa - det funkar bra med ett par lager hushållspapper också. Så kan man slänga det när man är klar. Extra bra om man inte målar varje dag. En blöt disktrasa börjar lukta Nurgle efter ett tag... ;)
Haha, den var skön :) Det brukar hålla sig ett par veckor sen sköljer jag bara ur trasa och låda och så är det Good to go. Men jag kanske har fel på luktsinnet efter allt limsniffande :) Papper funkar säkert svinbra med.

Toughsurvivor
Inlägg: 63
Blev medlem: 01 nov 2016, 11:52
Ort: Katrineholm

Re: Nybörjarfrågor ang målning!

Inlägg av Toughsurvivor »

Tack för alla tips!
Uppskattas !!
Við munum sigra Leman Russ nafn!

Fethaj
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 sep 2014, 18:25

Re: Nybörjarfrågor ang målning!

Inlägg av Fethaj »

Jag gör ungefär som Nurgle, Använder svampar istället för disktrasa, på med vatten & Sen bakplåtspapper över.
Sen har jag alltid airbrush thinner i(färgen) som medium, Smaksak, men det är vad jag föredrar.
Sen att man kan öppna lådan efter några dagar och det fortfarande är fungerande färg, det är bara en bonus.

Hade inte använt något annat än en våtpalett i dagsläget, jävligt lyxigt att inte behöva stressa när man målar.


Mina 2 ören.

Skriv svar