Necron Heavy Destroyers

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Necron Heavy Destroyers

Inlägg av fauh »

Har nyligen köpt på mig ett par lådor destroyers och tänkte bygga lite Heavy Destroyers av dem men är sugen på något smärre konverterings arbete. Är det någon som har idéer på snygga konverteringar? En start fundering jag hade var att ge dem Deathmark huvena istället för de vanliga destroyer huvudena men är lite osäker på om det blir muppigt eller ej

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Necron Heavy Destroyers

Inlägg av Ancalagon »

Jag tycker deras originalvapen är så horribelt fula så jag gör alltid nya. Dubbla gaussdelar från tex immortals blir snyggt och gör en lång gausspipa :)

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Necron Heavy Destroyers

Inlägg av fauh »

Funderade på det men är även inne att försöka göra något lite mer originellt. Lite inne på att kombinera teslapickan med delar ifrån deathmark bössan alt. Fixa fram något maffigare.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Necron Heavy Destroyers

Inlägg av Ancalagon »

fauh skrev:Funderade på det men är även inne att försöka göra något lite mer originellt. Lite inne på att kombinera teslapickan med delar ifrån deathmark bössan alt. Fixa fram något maffigare.
Allt är bättre än originalet, så det blir säkert coolt :) Problemet med huvuden på destroyers är ju att de är lite större än t.ex immortals/deathmarks, så risken blir att de huvudena blir för små :/

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Necron Heavy Destroyers

Inlägg av thismeanswarmate »

Jag har gjutit mina egna vapen (Destroyers har Gauss Cannons som sitter under Annihilation Barges och Heavy Destroyers kör Heavy Gauss Cannons från Stalkern), och kör överkroppar från Immortals och Lychguards. Det är en del jobb, men tycker det blev helt ok. Kan posta en bild sen när jag är hemma.

Edit: Originalmodellerna ser helt vedervärdiga ut.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Necron Heavy Destroyers

Inlägg av fauh »

thismeanswarmate skrev:Jag har gjutit mina egna vapen (Destroyers har Gauss Cannons som sitter under Annihilation Barges och Heavy Destroyers kör Heavy Gauss Cannons från Stalkern), och kör överkroppar från Immortals och Lychguards. Det är en del jobb, men tycker det blev helt ok. Kan posta en bild sen när jag är hemma.

Edit: Originalmodellerna ser helt vedervärdiga ut.
Hade gärna sett lite bilder!

Här är en bild på en mockup på en heavy destroyer som jag gjorde igår när jag äntligen fick tummen ur https://m.imgur.com/gallery/64oPN

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Necron Heavy Destroyers

Inlägg av Halvar »

Jag gillar't. Kanske att kroppen ska vara av en immortal för att få armarna att sitta bättre bara.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar