Hobby resolutions 2018

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Kaptenen »

stormshaft skrev:@Kaptenen: Det där med att måla mer än man köper är en klassiker, en bra riktlinje som kräver självdisciplin. Själv är jag värdelös på den fronten. Hoppas du är starkare än jag. :)
Jepp, men jag känner ändå att jag sänkt mina ambitioner till en realistisk nivå från den gamla radängan: "Jag ska måla upp allt omålat som jag har"
Måla mer än jag köper är fullt möjligt för mig! :D

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Bengt »

Lyckades måla fler modeller än jag köpte förra året... Men då jag köpte två Wave Serpents och det största jag målade var en Carrion Emissary (ett Malifaux monster) och resten infanteri så känns det som jag gick back i målartid. Att måla gula Iyanden fordon är så dryyyyyyygt!

Anyway, målet är att måla fler modeller än 2017 (49 st, så borde jag kunna fixa).

Och att måla mer än jag köper igen.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:
stormshaft skrev:@Elevatorlake: Jag hade lite bilder på det i min målartråd men den, liksom alla andras, förstörde ju photobucket totalt, ska se om jag kan hitta bilderna igen, alternativt ta nya.
Hata photobucket...

Är det ett scratchbygge eller använder du färdiga tiles?
Det är scratchbygge, spånskivor med målade gator och upphöjd "trottoar". Fixat dit lite streck och övergångsställen och liknande. Mycket nöjd, "bara" hus och skit kvar. :)

Ligger redan en vecka back, bra jobbat Johan! Men här är iaf två Rubricae till klara, ett steg på vägen mot en fullt målad 40k-lista, here I go!

Bild

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Asphyxate »

+++ Köpa fler modeller än jag målar +++
Jag har 1000+ modeller i min samling jag vill måla, SM, Custodes, Imperial Guard, Empire, Warriors of Chaos
SM: ca 500 av olika slag
Custodes: ca 50 av olika slag
Imperial Guard, ca 50 av olika slag
Empire: ca 500 av olika slag
Warriors of Chaos: ca 100 av olika slag
Ska inte ha mindre än 1000 modeller omålat vid nästa års slut.


+++ Sälja LOTR +++
Vill sälja skiten så jag får mer utrymme till att hoarda nyare roligare modeller.

Ganska lätta mål hoppas jag! Sälja LOTR är ju lite jobbigt för det blir en del administration. Och köpa är ju roligaste delen av hobbyn!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av RUNE »

+++ Köpa, bygga och måla en Baneblade +++
Har velat ha en sådan här pjäs länge men varit lite avskräckt p.g.a. priset. Men i år ska jag rycka plåstret och införskaffa modellen. :)
Skit samma att man kanske inte spelar med den, den kommer göra sig på bokhyllan.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Knaperstekt »

Ja vad fan, jag hoppar på.

+++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++
Jag har en omålad Questoris Knight hemma och beställde en Cerastus Knight igår..
Har velat ställa upp på AoP två år i rad, men nu ska det fan till. Jag spelar ju dessvärre inte utan målar (och köper) vad jag gillar.
Förhoppningsvis kan knightsen och AoP gå hand i hand. :)

30K Mechanicum och Nurgle är favoriterna, och jag målar båda. Vette fasen hur 30k Mechanum armén borde se ut :P
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Asphyxate »

Ser bra ut för mig,

Har målat 30 Guard och 20 Custodes modeller so far men har köpt till ett betydligt högre värde. :) All good!

Skriv svar