Hobby resolutions 2018

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Hobby resolutions 2018

Inlägg av stormshaft »

Tjena!

Det brukar ju dras rundor på sociala medier om nyårslöften hit och dit, tänkte om fler än jag kanske ville inspireras av andras löften och framsteg under året, så jag startar en lite trådjäkel och hoppas fler hoppar på tåget (inte framför, usch).

+++ Måla minst två figurer i veckan i snitt. +++
Det ger strax över 100 modeller utslaget på ett helt år. Det är rätt många totalt, men två modeller i snitt per vecka är inget ångestframkallande antal. Kan jag bara fokusera på att inte måla allt från Blood Bowl-dvärgar till Warmachine-Cygnar till AoS-Tzeentch till 30k-Custodes till 40k-Thousand Sons så ska det nog kunna bli något av det...

+++ Få in minst en drabbning av något slag varannan vecka. +++
Den svårare delen, med tanke på yrke + familj + fotbollsintresse så är det inte alltid lätt att hitta tid till krig, men en match av något slag varannan vecka borde inte vara omöjligt. Speciellt om man lyckas få till en playdate då man hinner 2-3 slag på samma tillfälle.

+++ Bygga och måla "klart" mitt cityfight-bord. +++
Det här vill jag verkligen. Slits lite mellan inställningen att det är bäst att ha en färdigmålad armé och att det är bäst att ha ett helmålat spelbord. Får se om det kanske går att fixa båda sidorna.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Elevatorlake »

Vad är det för cityfightbord du håller på med? Jag har som mål att få klart åtminstone ett par plattor med stadsterräng under 2018 :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Kaptenen »

Jag hoppar på tåget!

+++ Måla fler modeller än jag köper +++
Jag har 63 modeller i min samling jag vill måla, samtliga Tyranider eller Kultister
Tyranids (13): 5 Warriors, 5 Gargoyles, 1 Carnifex, 1 Dimachaeron, 1 Barbed Hierodule
Genestealer Cult (50): 44 Cultist Infantry av olika slag, 3 Karaktärer, 2 Limos, 1 Tank
1a Januari 2019 ska jag ha färre än 63 modeller i denna grupp

+++ Göra mig av med döda projekt +++
Bland mina resterande modeller har jag en del OOP och annat eventuellt framtida pyssel jag inte vill göra mig av med - nu samlade i en låda med framtidsprojekt - men också en hel del övergivna projekt jag aldrig kommer att ta tag i, som nu är samlade i en låda som jag ska sälja eller skänka. Tex så köpte jag Dark Imperium för att modellerna var så snygga, men kom snabbt fram till att jag inte ville måla Space Marinesen så de sålde jag. Jag vet nu att jag inte kommer att måla Nurge-gänget heller, så även de ska bort.

Idag 3e Januari 2018 så är mitt +/- saldo: +1 (64 omålade som jag vill måla), för jag fick precis mess av en kompis att modellerna vi beställde ihop i December nu har kommit! :lol:

Niklas malmborg
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 sep 2017, 20:47

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Niklas malmborg »

Jag började med Tyranids för ca en månad sen och tänkte att jag ska ha minst 2000 poäng målat innan årets slut

Vidare ska jag måla upp iaf hälften av mina leman russes till bra kvalitet och inte bara tabletop standard (tror jag har 10st)

Sen minst en till LoW (baneblade chassi) så jag har 4st

.. känns som jag kommer hinna med mycket mer än så här men detta är iaf minimum

Men mycket av mitt fokus ligger nu på att göra min AM armé mer presentabel.. har gjort nästan allt tabletop standard kvalitet och det är ca 10 000 poäng så finns lite att göra

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev:Idag 3e Januari 2018 så är mitt +/- saldo: +1 (64 omålade som jag vill måla), för jag fick precis mess av en kompis att modellerna vi beställde ihop i December nu har kommit! :lol:
Jag ligger bra till på saldot (+0,5) än så länge eftersom jag är halvfärdig med en modell och har inte köpt en enda modell under 2018 än :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av stormshaft »

@Elevatorlake: Jag hade lite bilder på det i min målartråd men den, liksom alla andras, förstörde ju photobucket totalt, ska se om jag kan hitta bilderna igen, alternativt ta nya.

@Kaptenen: Det där med att måla mer än man köper är en klassiker, en bra riktlinje som kräver självdisciplin. Själv är jag värdelös på den fronten. Hoppas du är starkare än jag. :)

@Niklas M: Att putsa upp gamla arméer är också något jag försökt mig på ett par gånger, har oerhört svårt att hoppa på gamla projekt igen, hoppas du lyckas!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Grudge »

Ok, här är mina! (tack för inspiration från er andra)

+++ Måla 100% av Necromunda-lådan +++
Har lovat att spela med min son, och kommer dessutom köra ett turf war med mina Eschers under jan-feb.

+++ Måla tillräckligt mycket orker så att jag har minst 2000 poäng +++
Har massor av kul grejor jag vill göra, en Ghaz i metall, en Dakkajet, Mek guns, etc. Dessvärre innebär det också att jag behöver måla minst 60 boys till också, så jag får se till att varva de roliga grejorna med löpande bandproduktion av boys. Som belöning när jag är klar kommer jag att måla min Killtank från Forgeworld.

+++ Åka på en turnering +++
Det skulle vara kul att åka på en turnering, har inte varit på någon sedan mina kära 2nd ed Ultramarines åkte på däng på Gothcon någon gång i mitten av 90-talet, så det känns som att det är dags nu. Måste bara måla lite fler orker först (se ovan)...

+++ Inte köpa mer än jag målar +++
Jag har nu en väldigt stor stack/backlog med omålade saker. Så mycket att det faktiskt inte får plats mer lådor i förrådet. Jag får därför inte köpa någonting nytt förrän jag målat färdigt någonting motsvarande jag inte har (typ gubbe för gubbe, fordon för fordon). Stacken skall krympa under 2018.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:@Elevatorlake: Jag hade lite bilder på det i min målartråd men den, liksom alla andras, förstörde ju photobucket totalt, ska se om jag kan hitta bilderna igen, alternativt ta nya.
Hata photobucket...

Är det ett scratchbygge eller använder du färdiga tiles?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Boggalogg »

Även jag kör på temat att krympa berget, så måla mer än jag köper blir modellen. Då jag har alldeles för mycket halvmålat till flera olika arméer, och dessutom en hel armé jag inte byggt än, får det helt enkelt bara hållas en +/- på färdigt vs köp. Än så länge, 0-0

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Hobby resolutions 2018

Inlägg av Youndi »

Att inte starta några nya projekt utan fokusera helt och hållet på Thousand Sons

...om det inte blir ett plastic sisters-släpp, då får jag fan börja en armé till bara för coolhetsfaktorn.

Skriv svar