Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Röde »

Vad för Chapter målartävling?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Knaperstekt »

Från Games Workshop: Göteborg FB-sida:
CHAPTERMÅLARTÄVLING 19 augusti.
Har du anmält dig? Hör gärna av dig och gör det!
Vill du anmäla dig? Kom in och plocka upp en PrimarisMarine och skriv upp dig!
Vad gäller?
-måla en (ickekonverterad) PrimarisMarine i ett egenkomponerat Chaptertema.
-skriv några rader, på en bit papper, om vad de heter och vad de gör.
Ex. Vit/blå, Frostbringers of Terra, kommer från en isplanet och är experter på att inta befästningar.
-Kom in lördagen den 19 augusti klockan 16-17 och var med och rösta samt få reda på vem vinnaren är.
Vi har fina Space Marine pins som priser!
Edit: Verkar som tråden börjar bli för lång. Vi korta av mitt svar för att ens kunna posta.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Puddington »

Image

Byggde ihop en paint rack från ttcombat. Det måste man ju också göra ibland.

Den har min rekommendation tills den dag den brakar ihop.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Lottomannen »

Najs, jag har beställt deras liggande rack för Vallejo samt målarstation för samma. Mycket spänd.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ztokke
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 jan 2016, 03:20

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Ztokke »

Kul att se lite setups! Jag började sommaren med en investering ifrån Polen. Jag är så sjukt imponerad av byggkvaliteten och hur detta tilltalar min ordnungs-fetisch.


Bild

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Knaperstekt »

Ztokke skrev:Kul att se lite setups! Jag började sommaren med en investering ifrån Polen. Jag är så sjukt imponerad av byggkvaliteten och hur detta tilltalar min ordnungs-fetisch.
HobbyZones grejjer är bra! Har penselstället, ett large (typ 84 burkar) färgställ och en sån hörnbit för burkar. Har även hushållspappershållaren och airbrushstationen. Inte ens i närheten så rent bord som du...
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Ztokke
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 jan 2016, 03:20

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Ztokke »

Knaperstekt skrev: HobbyZones grejjer är bra! Har penselstället, ett large (typ 84 burkar) färgställ och en sån hörnbit för burkar. Har även hushållspappershållaren och airbrushstationen. Inte ens i närheten så rent bord som du...
Jag var riktigt sugen på hushållspappershållaren också, men sen fick det stryka på foten till förmån för lådor istället. Har ganska pressat med plats i min "verkstad". Kan du rekommendera airbrushstationen?? Jag kör med en flyttlåda just nu =)

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Knaperstekt »

Ztokke skrev:
Knaperstekt skrev: HobbyZones grejjer är bra! Har penselstället, ett large (typ 84 burkar) färgställ och en sån hörnbit för burkar. Har även hushållspappershållaren och airbrushstationen. Inte ens i närheten så rent bord som du...
Jag var riktigt sugen på hushållspappershållaren också, men sen fick det stryka på foten till förmån för lådor istället. Har ganska pressat med plats i min "verkstad". Kan du rekommendera airbrushstationen?? Jag kör med en flyttlåda just nu =)
En oventilerad station för ~300:-, absolut. Man slipper ju ha färg överallt. Med tre vita sidor i boxen så får du bra ljus runt om hela modellen du sprayar. Jag använder ibland boxen utan snurrplattan när jag målar med pensel pga ljuset.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

GuldBurken
Inlägg: 14
Blev medlem: 23 feb 2017, 02:53

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av GuldBurken »

Hejsan, råkade beställa en Mastodon från forgeworld, nu är det ju så att jag har i princip noll erfarenhetspoäng när det gäller större modeller i resin!

Jag vet att man bör tvätta detaljerna innan man målar/limmar etc! Men är det någon som har något annat tips på något man bör tänka på innan man sätter igång!

Jag har greenstuff, både vanliga och liquid! Men är det något annat man bör köpa in så man är redo när den landar?

Sen är det en modell som inte ska bli klar snart! Utan har tänkt att ge den den tid han behöver :)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Serpent »

GuldBurken skrev:Hejsan, råkade beställa en Mastodon från forgeworld, nu är det ju så att jag har i princip noll erfarenhetspoäng när det gäller större modeller i resin!

Jag vet att man bör tvätta detaljerna innan man målar/limmar etc! Men är det någon som har något annat tips på något man bör tänka på innan man sätter igång!

Jag har greenstuff, både vanliga och liquid! Men är det något annat man bör köpa in så man är redo när den landar?

Sen är det en modell som inte ska bli klar snart! Utan har tänkt att ge den den tid han behöver :)
Mina råd (baserade på det jag upplevt med de stora modellerna jag arbetat med - Land Raiders & Drop Pods mestadels) :
- Allt kommer behöva slipas. Det är gjutskägg överallt. Och egentligen är resinet giftigt.
- Inget kommer att passa perfekt. Du kommer att behöva pinna, fylla i med GS och allt du kan tänka dig.
- Pinna. (Jag vet att jag säger det igen, men det är fan sant. Pinna ALLT!)
- Se upp med superlimmet, det är tråkigt att behöva dra loss fingrarna från modellen och det blir fula märken.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar