Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Youndi »

Neth_Oni skrev:jag har ett gäng "getter på disc" på g från england, men kan inte bestämma mig för hur jag ska måla dem. Dina ser riktigt bra ut :)
Man tackar :)
Discarna är sprayade svart och sedan målade i olika färger. Mest nöjd blev jag med lila shade över silver. Fågelgetmännen är sprayade vit. Huden är målad med blå shade direkt på det vita. Samma med fjädrar och huvudtentakler med lila shade. Rustning är målad i Thousand Sons blue och tyg i Screamer Pink. Horn och näbbar i Rakarth Flesh med Agrax Earthshade. Slutligen silver och guld på lämpliga ställen. :)

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

Elevatorlake skrev:
Laughing God skrev:Tanken var att Baron Sathonyx aka Dee Snider skulle agera Baron alt Prince i en 7th Corsair lista.
8th small till innan jag hann måla upp honom och Corsairs blev med uppdateringarna malda med nerf kvarnen så det yrde resin om öronen.
Tänkte dock att han kunde fungera som en Ynnari Autarch Skyrunner om inte annat.
Riktigt snygg snöeffekt på basen!
Tack! Var lite osäker på resultatet då jag oftast har lite plattare baser. Men kikade på ruiner i snö på nätet och fick lite idéer på hur det kan se ut.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Elevatorlake »

Laughing God skrev:
Elevatorlake skrev:
Laughing God skrev:Tanken var att Baron Sathonyx aka Dee Snider skulle agera Baron alt Prince i en 7th Corsair lista.
8th small till innan jag hann måla upp honom och Corsairs blev med uppdateringarna malda med nerf kvarnen så det yrde resin om öronen.
Tänkte dock att han kunde fungera som en Ynnari Autarch Skyrunner om inte annat.
Riktigt snygg snöeffekt på basen!
Tack! Var lite osäker på resultatet då jag oftast har lite plattare baser. Men kikade på ruiner i snö på nätet och fick lite idéer på hur det kan se ut.
Är det GWs snö eller är det hemkört?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

På denna är det GW's snö. Jag har tröttnat på hemkörda snön då jag bara fått den riktigt bra en gång. Sedan har jag secret weapons olika snöpulver också, och de kan vara rätt ok att toppa på GW's för den där glittriga nyfallna snö effekten.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

Kör Mymeara på mina gubbs, men Eldrad ska imo vara svart som Ulthwé och natten. Sedan kan man ju alltid skvätta på sin Craftworlds färger som kontrastfärg (som även kan ses på Baronen ovanför ).
Hjälmen är alltså blank svart och det finns en knallröd Mephiston highlight på det röda tyget, vilket mina mer än medelmåttiga fotografi kunskaper inte lyckas förmedla särskilt väl :?

Bild

Bild

Bild
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Ztokke
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 jan 2016, 03:20

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Ztokke »

Efter några månaders paus och ett beslut att lägga mer Thousand Son's projektet pga överflöd av jobb med T'au och Dark Angels valde jag för några dagar sedan att ta upp Tusensönerna igen...

Här är min första Tzaangor.

Bild

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jag har gör nu återbesök i hobbyn efter några års frånvaro, så jag passar på att väcka liv i den här tråden. Med nya leksaker till mitt förfogande i form av 3D-skrivare, så till gamers hade jag skrivit ut game trackers som jag hittat. Efter ett tag har jag insett att de inte var helt optimala, så jag gav mig på att cadda egna istället. Så nedanför ser ni resultatet, med orginalet till höger.

Bild
Bild
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Skriv svar