Star Wars Marines
- The Gretchin
Star Wars Marines
Jag funderar på att göra en liten Star Wars inspirerad combat force.
Sentiels är ju exakta kopior av Klonernas små maskiner, precis som vanliga marines är. Skulle någon bry sig om om man använde en Sentiel som Dreadnought???
Sedan ska jag ha en Jedi som Kapten. Skulle ni kunna godta ett lasersvärd som en lightning klaw???
Sentiels är ju exakta kopior av Klonernas små maskiner, precis som vanliga marines är. Skulle någon bry sig om om man använde en Sentiel som Dreadnought???
Sedan ska jag ha en Jedi som Kapten. Skulle ni kunna godta ett lasersvärd som en lightning klaw???
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Re: Star Wars Marines
Star Wars är tufft
Star Wars i 40k är inte tufft* =/
*oavsett om man bygger en jättesnygg droid armé är det ändå inte tufft med Star Wars i 40k...såvida man inte bygger en ewok armé...det vore tufft, nästan.
Star Wars i 40k är inte tufft* =/
*oavsett om man bygger en jättesnygg droid armé är det ändå inte tufft med Star Wars i 40k...såvida man inte bygger en ewok armé...det vore tufft, nästan.
Sentinel som dreadnought, nej
Lasersvärd som lightning claw, nej
Det finns för ändamålet avsedda modeller, använd dem. Vill du konvertera bör modellen till storlek hålla sig till GWs modellsize.
Svårt för motståndaren att hålla koll på vad allt är om det inte det minsta liknar ursprunget. Lasersvärd skulle jag förknippa med powerweapon typ powersword, inte lightningclaws.
Lasersvärd som lightning claw, nej
Det finns för ändamålet avsedda modeller, använd dem. Vill du konvertera bör modellen till storlek hålla sig till GWs modellsize.
Svårt för motståndaren att hålla koll på vad allt är om det inte det minsta liknar ursprunget. Lasersvärd skulle jag förknippa med powerweapon typ powersword, inte lightningclaws.
- The Gretchin
Ni verkar sopa min idé helt
Varför???
Och vilken armé skulle passa som Ewoks
Varför???
Och vilken armé skulle passa som Ewoks
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
-
Gonka Koff
Äh, det är klart att du ska bygga SW-marines om det är det du är sugen på! Sen är det klart att du kan lyckas mer eller mindre bra med utförandet. Kanske skulle du till exempel biffa på sentinelerna så att de ser stöddigare ut så att modellerna passar reglerna bättre. Gällande lasersvärd som lightning Claw, så är det inget problem förutsatt att det inte finns förtiåtta andra count-as grejer i armen så att det blir svårt att hålla reda på allt.
... För övrigt är det faktiskt så att i målningsbedömning både i Sverige och resten av världen, så blir man premierad av att INTE använda orginalmodeller, så påståendet ovan är fel. Det är också fel att det inte skulle vara ballt med en droidarme!
... För övrigt är det faktiskt så att i målningsbedömning både i Sverige och resten av världen, så blir man premierad av att INTE använda orginalmodeller, så påståendet ovan är fel. Det är också fel att det inte skulle vara ballt med en droidarme!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tycker det kan funka alldeles utmärkt med en clones-/jedi-armé. Jag har själv tänkt på det många gånger, och sen bara spela mot speedreeks droid-armé.
Men du behöver inte dra din count-as för långt. Om du vill basera listan på konverterade sentinels, spela då IG eller WH. Lasersvärd kan vara power weapons, officers eller assassins som Jedi, valkyria som LAAT (helikopterliknande fordonen i 2an) osv. Försök leta upp star wars-referenser som liknar något regel- och modellmässigt i 40k, med för mycket count-as blir det bara tråkigt och ogillat.
-
the godfather
lasersvärd är inte lightningclaws. det är powersword.
du måste hela tiden ha som utgångspunkt att motståndaren ska kunna titta på en modell och se vad det är utan att behöva titta i armelistan.
du måste hela tiden ha som utgångspunkt att motståndaren ska kunna titta på en modell och se vad det är utan att behöva titta i armelistan.
Idén i sig behöver inte vara fel om du 40K-ifierar den lite. Försök göra något som ser ut som det skulle kunna höra hemma 40K-universumet, men bara råkar vara väldigt likt saker ur Star wars.
Fast med allt Counts-as är det väldigt viktigt att det är tydligt vad det är. En sentinel är inte en dreadnought. Och ett lasersvärd är inte en lightning claw. Jag håller med Jocke om att det är betydligt bättre att basera listan på IG eller =I=.
Fast med allt Counts-as är det väldigt viktigt att det är tydligt vad det är. En sentinel är inte en dreadnought. Och ett lasersvärd är inte en lightning claw. Jag håller med Jocke om att det är betydligt bättre att basera listan på IG eller =I=.
Jag vet inte vad som skulle passa som Ewoks....bara grots kanske? svårt att bygga en armé på det dock.
Nej, men det är nog bara min personliga smak att jag inte gillar när man börjar blanda ihop olika sådana saker. Star Wars Marines känns lika fel som Hello Kitty Marines, Pokemon Orker, Dr Snuggles Imperial Guard eller My Little Pony Eldar. =P
Nej, men det är nog bara min personliga smak att jag inte gillar när man börjar blanda ihop olika sådana saker. Star Wars Marines känns lika fel som Hello Kitty Marines, Pokemon Orker, Dr Snuggles Imperial Guard eller My Little Pony Eldar. =P
En ork arme med Wookies(orker) och ewoks(grots). Det var nog det bästa jag kunde komma på