Oni's Imperial guards

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Oni's Imperial guards

Inlägg av Neth_Oni »

Hej, tänkte jag (som ju är föreningslös :( ) skulle ta o lägga upp en liten tråd här med mina tema ww2 wehrmacht Imperial guard :)
Jag kommer använda mig av halftracks som transportfordon, Sdkfz 251 som chimera och Sdkfz 250 som centaur. Centauren stämmer ganska bra i storlek men Sdkfz 251an är lika lång men hälften så bred som en chimera så jag kommer inom en snar framtid bygga baser till dem i chimerans rätta storlek så jag slipper bli anklagad för fusk eller så :P

Nåväl, lite bilder på det jag har än så länge, allt gjort inom en veckas tid så de är rätt färska:

Bild
De första 5 i squad 1

Bild
Pluton HQ med Sdkfz 250 (Centaur )

Bild
Heavy mortar

Jag försöker bli klar med 500 pts till en combat patrol turnering i borlänge på lördag så allt är inte färdigt utan bara "redo för spel" kvalitet
min original blog:

Användarvisningsbild
Ironjens
Inlägg: 227
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:52

Re: Oni's Imperial guards

Inlägg av Ironjens »

Enkel smart och snygg konvertering med huvudbytena. Men varför tar du inte bara fram plasticarden och breddar bilarna om de är för små?
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Oni's Imperial guards

Inlägg av Neth_Oni »

till att börja med är jag ingen höjdare på att bygga om saker, fram för allt inte med plasticard. Dessutom är bilarna i metall, således ett h-vete att ge sig på. Den nya planen är att behålla den lilla som Centaur men byta ut den större mot en konverterad Chimera.
Huvudena är verkligen riktigt nice, har ju gjort lite mer än bara headswap på gubbarna men det är helt klart det som märks mest (vilket är bra, för då har ju huvudena gjort sitt :) )

Har lite uppdateringar att visa på dels mina IG men även ett litet sidoprojekt som nästan är klart.

Bild

Bild

Bild

Bild

..och så mitt lilla sido projekt då. Kapten Cato Sicarius:
Bild

Bild

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Oni's Imperial guards

Inlägg av XecrNist »

vad ska den stora tanken till höger föreställa, i spelet alltså?

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Oni's Imperial guards

Inlägg av Neth_Oni »

det ska bli en thunderer, efter att ha förstorat kanonen osv. den är dock inte så jättestor egentligen, den är lika bred och lika hög som en thunderer men ca 2cm längre

Skriv svar