Runes målarhörna

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Kaptenen »

Dyra penslar har jag aldrig gett mig på, jag målar typ allt med Armypainters "Wargamer: Regiment" pensel.
Kanske vore något att prova..

Det börjar bli en skön samling Orker nu, snart dags för familjefoto tycker jag! :wub:

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Kaptenen skrev:Dyra penslar har jag aldrig gett mig på, jag målar typ allt med Armypainters "Wargamer: Regiment" pensel.
Kanske vore något att prova..

Det börjar bli en skön samling Orker nu, snart dags för familjefoto tycker jag! :wub:
Angående penslarna så har jag nog alltid resonerat att jag inte målar bättre än typ 60 kr penslar. Hade jag inte råkat snubbla över den här W&N penseln så hade jag nog aldrig provat. :)
Jag är nöjd med penslarna och det är trevligare att måla detaljer. Men för all drybrush så har jag en helt annan uppsättning penslar.

Var det någon som sa gruppfoto? :D
Bild
Vi har alltså:
1 Boss
1 Painboy
5 Nobz
1 Deff dread
1 Scrap Jet
11 Grots
11 Boys

Hela startlådan är avbockad + extra inköpen (part 1).

Har precis monterat ihop min BOOMDAKKA SNAZZWAGON och grundmålat. Den kommer bli kul att måla tror jag.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Då blev jag klar med min BoomDakka Snazzwagon. Hur kul är det inte att sitta och säga det namnet? :D

Bild

Bild

Bild

Bild

En rolig modell att måla med massor av små detaljer. Grot:en fastspänd på fronten är ju bara för gullig. :wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Röde »

Tänker bara Fury road när jag ser denna! Witness!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Röde skrev:Tänker bara Fury road när jag ser denna! Witness!
Jag tänkte faktiskt på den filmen direkt, där de binder fast max på huven på bilen. Jag gjorde ett försök till att ha orkernas käftar förkromade (också från Fury road) men det blev inte riktigt bra. Såg bara ut som någon råkat målat silver i munnen på dem. Sedan försöker jag hålla tempo i målningen, så jag lade inte ner någon tid på att försöka få det att funka. Men får jag tid över har jag en idé... :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Gullberg_ »

Riktigt najs bil :D men en sak saknas helt klart .................Da red goes faster , vad är alla röda detaljerna som gör att den går snabbare :lol:
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Gullberg_ skrev:Riktigt najs bil :D men en sak saknas helt klart .................Da red goes faster , vad är alla röda detaljerna som gör att den går snabbare :lol:
Tack! He, he. Röda bilar för för Speed Freaks och de är vulgära. Bad moons är mycket mer kultiverade :roll: och använder bara gult. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Röde »

Yellow cabs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Kastade mig över nästa projekt, en Ork flyer. Efter lite funderande så blev det en Burna Bommer. Man kan ju bygga ihop planen till vad som helst men fastnade till slut för planet som fäller napalmbomber. :)
10 poäng av 10 möjliga för passform. Allting har passat som en smäck och där har inte varit några problem med monteringen. Valde de stora bomberna som tekniskt sett är till Blitza bommern bara för att jag tyckte de såg snyggare ut. Jag menar, bomber som bomber. Eller är det Rule of cool?

Bild
Här har jag grundat planet och lagt i mörk ink i springorna till rodren och liknande på högra vingen. Men efter lite experimenterande så kom jag fram till att det förmodligen kommer krävas starkare grejor än ink för att få fram skarvarna. Utspädd svart färg är det som verkar fungera bäst.

Bild
Här är jag i stora drag klar med höger vinge, ovansidan. Där är lite vädring kvar och uppsnyggning men i stort sett får man vibben för hur det kommer bli. Ja, och där ska vara en dekal på vingen hade jag tänkt. Om den inte blir för glansig för då ryker den direkt igen.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Gullberg_ »

Alltid :wub: den modellen och varit så sugen på bygga en flygskavdron med orkplan dels Gw men även andra historiska flygmodeller.

Snyggt jobbat!
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Skriv svar