Flabbergastmallen V. 1.4

Moderatorer: Joakim, Max

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Nora »

aha, jag förstår

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av bolterochkniv »

bolterochkniv skrev:tycker att man borde tillåta autarch med skrattmantel, då den redan tappar så mkt på ändringen av 2+reroll.
bumpar denna!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Badde
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 jun 2012, 00:40
Ort: Örebro/Göteborg

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Badde »

Halloj,

Har lite frågor!

o Maximum 1 of any army list entry outside of Troops.
o If a character ‘unlocks’ an army list entry to become Troops (i.e. Belial and Deathwing Terminators) then no more than 2 of said entry may be.

Angående Tervigons, de går ju att ta som Troops och HQ. Visst 30st gaunts är ingen karaktär men det låser ändå upp Tervigonen som Troops. Om jag tar en Tervigon som HQ, hur blir det då med Troops-Tervigonen om jag skattar 30 gaunts? Får jag ta den eller ej?

o May only take Hive Crone OR Hive Tyrant with Wings.

Nästa fråga rör ovanstående påstående. Syftar det till att Harpyn är bannand, eller att jag antingen får ta en Hive Tyrant eller Hive crone. Dvs antingen Crone eller Tyrant, sen utöver det en Harpy om jag skulle vilja detta?

Tack på förhand!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Halvar »

Första frågan har blivit svarad på angående dreadnoughts i en tidigare version. Kan förvisso vara i en TTT-tråd när jag tänker efter.
Andra frågan syftar på restriktionen mot att ta fler än två FMC. Du kan alltså ta en flyrant + harpy eller crone + harpy men inte en flyrant + crone.
Ja' än't bittä'!

Badde
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 jun 2012, 00:40
Ort: Örebro/Göteborg

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Badde »

Halvar skrev:Första frågan har blivit svarad på angående dreadnoughts i en tidigare version. Kan förvisso vara i en TTT-tråd när jag tänker efter.
Andra frågan syftar på restriktionen mot att ta fler än två FMC. Du kan alltså ta en flyrant + harpy eller crone + harpy men inte en flyrant + crone.
Tack för förtydligandet. Antar att du refererade till detta? Där LillePer OK'ar att man tar en dread på elite och en på heavy.

http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 2&start=50

Tar det som att det är ok med Tervigon i HQ och en i Troops då. HepHep!

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Nora »

Ang. CD restriktionen, inkluderats de unika heralderna i Maximum 1 Herald of each god?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av LillePer »

Ja det är tanken, men mallen ligger lite på is just nu.4

Briggs
Inlägg: 76
Blev medlem: 10 apr 2013, 08:35

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Briggs »

Tycker gott Orks kunde få ha 3 Battlewagons!

/jan

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av LillePer »

Denna mallen används inte längre. Titta gärna under "swedish comp 7th "istället.

Briggs
Inlägg: 76
Blev medlem: 10 apr 2013, 08:35

Re: Flabbergastmallen V. 1.4

Inlägg av Briggs »

doh tackar :)

Skriv svar