Sida 2 av 3

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 10:02
av Katarsis
Flogger skrev:Ni borde verkligen lägga in relentless på Burning chariot. Typisk grej som SWEFAQen kan rätta till.
Jag tycker tyvärr att det öppnar upp för en massa andra jobbiga situationer då andra enheter också vill få sina regler ändrade. Jag håller med om att Burning Charioten är lite konstig och antagligen inte är tänkt att fungera som dess regler beskriver. Nu kommer jag inte på några fler riktigt bra exempel, men Scout Bikes kan väll fortfarande ha Shotguns t.ex.?

Men om andra än jag själv i SVFAQn håller med dig så tar vi såklart upp det för diskussion.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 10:09
av Lillen
Om den ska få nya regler vill jag att ghazgull ger fleet på WAAAGH! Lika för alla!

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 10:22
av daskad
Jag håller med Lillen.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 10:42
av Flogger
Förstår vad du menar Katarsis men är inte alla ganska överens om detta? Enda sedan demoncodexet kom har man ju gått och väntat på en FAQ som rättar till kärran men GW slutade ju släppa FAQs där i samma veva så det blev aldrig av. Har aldrig sett någon spela den för att reglerna är felskrivna.

Lillen skrev:Om den ska få nya regler vill jag att ghazgull ger fleet på WAAAGH! Lika för alla!
För gazze är ju helt ospelbar nu? Nej, just det, det är han inte! Han är fortfarande mongo-hård. Inte alls samma sak, inte ens nära.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 10:59
av Lillen
Fast det hör inte till.

Ghazz är tänkt att spelas på ett sätt som reglerna inte tillåter.

Samma gäller flamersaken.

Även om ghazgull kan fungera så har han regler som fortfarande menar en sak men som inte fungerar under 6th.

Så ska vi ge oss in och FAQ:a enheter så tycker jag att det är mer än rätt att man ser till och fixar alla GW missar.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 12:13
av Lottomannen
Ajajaj...
Bild

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 16:07
av Halvar
Jag tror kat tänker på enheter som necrom wraiths som då också bör få relentless för sitt heavy weapon.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 29 nov 2013, 16:33
av Ancalagon
Jag är också lite tveksam till att gå in och pilla i onödan med regler på grund av "kom igen schyssta då, det skulle vara kul att se den på turnering!!" ;)

Om vi skulle göra det skulle vi som tidigare nämns behöva gå in och styra upp alla eventuella tokerier som GW gjort i regelskrivandet. Det finns gott om enheter/val som är rent skitdåliga enbart pga dess regler.

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 30 nov 2013, 02:21
av LillePer
Isåfall borde vi fixa ravenguards chapter trait. För det är tok fel. Men var ska man säga stopp?

Re: SVFAQn 6.4

Postat: 30 nov 2013, 02:53
av Flogger
Ok ok, jag ger mig. Väntar på att GW fixar den.