SVFAQn 6.1

Moderatorer: Katarsis, Argos

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Valrosskorv »

Läste precis igenom Death From the Skies. Alla Stormravens kan ta Locator Beacons, så även Black Templars. Det finns ingen beskrivning på hur Locator Beacons fungerar i Codex: Black Templars eftersom de inte finns alls i Codexen. Jag antar att det är tänkt att fungera som för alla andra, men det är kanske läge att stämma i bäcken innan nåt kioskmongo dyker upp och förstör allt på en turnering.

EDIT: Grey Knights har inte heller Locator Beacons i sitt Codex. Bra jobbat GW...

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

SVFAQn 6.1

Inlägg av Flogger »

Valrosskorv skrev:Läste precis igenom Death From the Skies. Alla Stormravens kan ta Locator Beacons, så även Black Templars. Det finns ingen beskrivning på hur Locator Beacons fungerar i Codex: Black Templars eftersom de inte finns alls i Codexen. Jag antar att det är tänkt att fungera som för alla andra, men det är kanske läge att stämma i bäcken innan nåt kioskmongo dyker upp och förstör allt på en turnering.

EDIT: Grey Knights har inte heller Locator Beacons i sitt Codex. Bra jobbat GW...
Finns det olika sorters locator beacons?

Om inte, vad är problemet?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Valrosskorv »

Flogger skrev:
Valrosskorv skrev:Läste precis igenom Death From the Skies. Alla Stormravens kan ta Locator Beacons, så även Black Templars. Det finns ingen beskrivning på hur Locator Beacons fungerar i Codex: Black Templars eftersom de inte finns alls i Codexen. Jag antar att det är tänkt att fungera som för alla andra, men det är kanske läge att stämma i bäcken innan nåt kioskmongo dyker upp och förstör allt på en turnering.

EDIT: Grey Knights har inte heller Locator Beacons i sitt Codex. Bra jobbat GW...
Finns det olika sorters locator beacons?

Om inte, vad är problemet?
Det finns ingenting som heter Locator Beacons i Codex: Black Templars eller Codex: Grey Knights och det finns ingen förklaring för vad de gör i Death From the Skies. Problemet är således att det inte finns något sätt att veta vad de gör i dessa Codexar mer än att göra en (självklar) gissning, men sådana här saker mår alltid bra av att skrivas ut svart på vitt så att det inte dyker upp nån tråkmåns och sabbar.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Katarsis »

Jag kan med säkerhet säga att allas Locator Beacons kommer att fungera på samma sätt. Tveksamt däremot om det skall ta upp plats i SVFAQn i och med att jag inte riktigt ser hur man skall kunna vända och vrida på reglerna till sin fördel. Tror inte att det finns någon som skulle hävda att ens Locator Beacon inte fungerar bara för att man inte har regler utskrivna för dem i sitt codex.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Valrosskorv »

Så hur sjutton är det tänkt att man ska spela med Locator Beacons då? Jag kan knappast exakt wording utantill, är det tänkt att jag ska vara tvungen att köpa/"låna" ett Vanillacodex bara för att kunna spela min armé? Och visst, det här är GWs fel, men det är väl såna här prylar som SweFAQ är till för? I 5th såg ju t.ex. SweFAQ:n till att alla Chapters spelade med samma regler för Assault Cannons, Storm Shields, Cyclone Missile Launchers och liknande.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Katarsis »

Teleportera inom 6" och scattra inte. Trodde att det var allmän kunskap men är det fler som tycker att det är en krånglig regel att komma ihåg så lägger vi väll in den.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Valrosskorv »

Katarsis skrev:Teleportera inom 6" och scattra inte. Trodde att det var allmän kunskap men är det fler som tycker att det är en krånglig regel att komma ihåg så lägger vi väll in den.
Det är väl all Deep Strike, inte bara teleportering? Annars är den ju inte annorlunda än en Teleporter Homer, som finns i Codex som har Locator Beacons också...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SVFAQn 6.1

Inlägg av Katarsis »

Haha, det gick visst att vara otydlig med regeln, jag känner mig överbevisad. Ja, det gäller all form av DS.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar