Gw goes Digital

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Gw goes Digital

Inlägg av Serpent »

Didi skrev:Kan ju bara hoppas på att alla errata o uppdateringar e gratis efter man köpt den digitalt, så man hela tiden har den aktuella versionen.
Dream on... :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Xeed

Inlägg av Xeed »

Jag ser fördelar med både digital och "vanlig". Den digitala erbjuder möjlighet att söka info lättare. Du kan kan regelböcker och codexar till alla lag i en platta, gör noteringar utan att förstöra boken etc etc. Men som sagt man är ju beroende av en extra hårdvara.
Det som jag ser som det största problemet är att det helt enkelt inte är samma känsla att läsa på en platta. Jag vill bläddra i boken osv osv. Det känns lite sterilt med Ebooks. Dock tycker jag att det funkar utmärkt med fackböcker, typ kurslitteratur när man pluggar etc etc.

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Didi skrev:Kan ju bara hoppas på att alla errata o uppdateringar e gratis efter man köpt den digitalt, så man hela tiden har den aktuella versionen.
Hoho in the near future, FAQ'a och Erator som DLC? =)

"Betala 5 Euro och få den senaste uppdateringen till Codex: Dark Elves"
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Hoffa

Inlägg av Hoffa »

Någon på GW har tydligen lyckats torpedera den digitala satsningen. Genom pris och format val har de ju garanterat sig en flopp och sedan kan de två sina händer och stanna kvar i 90-talet. Det här är som när man en gång i tiden bytta format från VHS/LP/disketter till CD skivor. Trotts att det nya mediet var billigare att tillverka,transporter och lagra så passade alla på att ta mer betalt för CD varianten.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Hoffa skrev:Någon på GW har tydligen lyckats torpedera den digitala satsningen. Genom pris och format val har de ju garanterat sig en flopp och sedan kan de två sina händer och stanna kvar i 90-talet. Det här är som när man en gång i tiden bytta format från VHS/LP/disketter till CD skivor. Trotts att det nya mediet var billigare att tillverka,transporter och lagra så passade alla på att ta mer betalt för CD varianten.
Påminner om när något företag bytte metall mot resin.... ;)

Användarvisningsbild
Per Andersson

Inlägg av Per Andersson »

Hoffa skrev:Någon på GW har tydligen lyckats torpedera den digitala satsningen.
Igen...

Någon som minns GW's program som skulle konkurera med Army Builder?

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Det är rätt pinsamt tycker jag Att de höjer priset för den digitala versionen. Ha ha!

Visst...
... de har lagt till nytt material (säljmaterial) för t ex Storm talon och "interaktiva bildgallerier"
... Apple behåller ju sedan 30% av köpesumman
... de fick hyra in en byrå för att digitalisera den.

Men ...
... de vanliga återförsäljarna tar 50%
... de slipper hela distributionen, lagerhållning och omtryck
... de kan uppdatera böckerna automatiskt errata och FAQ.

e-böckerna borde vara billigare. Och antingen ingå om man köper den tryckta codexet eller kunna köpas som ett riktigt bra paket.

En annan dröm hade varit att det gav ut sin backlist som e-böcker till bra priser 7 kr/st
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Hade lätt betalat 300 spänn om den uppdaterades med erratad text och när en ny codex släpptes så fick man lägga till någon vettig uppgraderingsavgift och slapp köpa en helt ny för fullpris.

Snällt mot miljön (såvida inte alla springer och köper en ipad nu..)

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

mindtrix skrev:Hade lätt betalat 300 spänn om den uppdaterades med erratad text och när en ny codex släpptes så fick man lägga till någon vettig uppgraderingsavgift och slapp köpa en helt ny för fullpris.

Snällt mot miljön (såvida inte alla springer och köper en ipad nu..)
Haha köper en Ipad i år , en nästa år , en ny året efter det osv osv

om 5-6 år kommer ingen kunna öppna sin "digitala bok"
men frukta ej GW har släppt en ny utgåva av samma SM codex för bara 368kr :roll:

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Jag tror framför allt att de inte vill konkurera med butikerna. Så de kände sig tvugna att sätta priset högre än det tryckta codexet.

Skicka med en promokod i varje dex så du kan ladda hem den digitala versionen gratis/billigare.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar