VI

Har du hört det senaste från GW?
Flygmaskin

Re: VI

Inlägg av Flygmaskin »

Är rending oförändrat? Ap i närstrid på rending?
Människomat, till exempel spannmål.

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Serpent skrev:
Rasmus skrev:Nja, primary detachment måste vara från från en annan codex än secondary.
...vilket ju återigen gör Tyranidernas möjlighet att alliera sig med sig själva helt omöjlig. Smidigt.

Vid 2000pts och uppåt så har man 2 primary detachments (båda måste vara ifrån samma bok), vilket i princip gör att så länge man har råd med 2 HQ och 4 troop så kan man ha upp till 6 Elite, Fast och Heavy.

Hade turen att få tag i två böcker igår =) Efter att ha legat och läst tills armarna krampat måste jag säga att jag gillar de nya reglerna. Kan inte säga att jag hittat något som fått mig att gå i taket. Allies är det enda som kan vara svårt att vänja sig med. Men det kommer nog inte att vara så farligt, jag hatar special characters och var inte glad när de kom in på turnerings scenen. Men har vant mig med dem och antar att man kommer att vänja sig med allies också.

Vet inte om det har tagits upp tidigare, men måste bara nämna en cool regel.
Man kan hoppa ner ifrån hus istället för att diffa ner. Man får dock ta en dangerous terrain slag för alla modeller. Ytterligare -1 på tärningen för varje våning man hoppar.

1 våning=död på 1-2
2 våningar=död på 1-3
osv..

Oftast farligt som fan, men ibland kanske man måste ner för att knipa ett objektiv eller nåt.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

tycker Reecius från Frontline Gaming har helt rätt när han skriver på BoLS om allies och fluff

http://www.belloflostsouls.net/2012/06/ ... eping.html

Kimich

Inlägg av Kimich »

Har force weapons en egen AP eller är det en specialregel som läggs till ett vapen?

Tanken är lite ifall dom flesta blir ap 3 så får sig grey termisarna en liten nerf, får stryk av vanliga dakka termisar i närstrid, hihi.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Kimich skrev:Har force weapons en egen AP eller är det en specialregel som läggs till ett vapen?

Tanken är lite ifall dom flesta blir ap 3 så får sig grey termisarna en liten nerf, får stryk av vanliga dakka termisar i närstrid, hihi.
Men det är vanliga force weapons det. Nemesis force weapons däremot kommer givetvis få AP1 förutom nemesis doom hammer och halebeard som kommer få AP-3 respektive AP0. Och sånt kommer inte stå i regelboken utan i ammendmentsdelen i FAQn.
Ja' än't bittä'!

egge

Inlägg av egge »

Halvar skrev:
Kimich skrev:Har force weapons en egen AP eller är det en specialregel som läggs till ett vapen?

Men det är vanliga force weapons det. Nemesis force weapons däremot kommer givetvis få AP1 förutom nemesis doom hammer och halebeard som kommer få AP-3 respektive AP0. Och sånt kommer inte stå i regelboken utan i ammendmentsdelen i FAQn.
Glöm inte deras dreadnoughts som ignorerar alla glancing träffar tagna om de lyckas med sitt Ld 10 psychic test.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mutt

Inlägg av Mutt »

egge skrev:
Halvar skrev:

Glöm inte deras dreadnoughts som ignorerar alla glancing träffar tagna om de lyckas med sitt Ld 10 psychic test.
Inte nu längre.

daskad

Inlägg av daskad »

Får man någon save när man hoppar ner från Hus?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Kerrai skrev:Är det någon limitaiton på allies? måste man ta en viss summa från Primary innan man får lägga dit en secondary?
Kan inte hitta något sådant, enbart force org.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mutt skrev:
Inte nu längre.
Jag tror han menade att fortitude kommer ändras till att ignorera glances istället för att ta bort shaken +stunned. Men jag är inte psykolog så vad vet jag om vad han tänker egentligen?
Och nej, vi är inte alls bittra nidsspelare.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar