Regelfrågor 6e
Re: Regelfrågor 6e
snabba puckar:
jink säger 5+ cover om man flyttar sig i movement och 4+ om man turboboostar eller kör flat out.
Men så vitt jag vet finns det inga krav för hur långt man måste flytta?
dvs. man kan flytta 0.1-12" i movement phase och därmed få 5+ och/eller 0.1-XX i shooting phase för att få 4+?
vidare, det refereras i BRB bland reglerna för eldar jet bikes att de kan hoppa i assault phasen efter de deep strikeat. Men hittar inga andra referenser till att de verkigen får deepa? Jag som missat ngt?
jink säger 5+ cover om man flyttar sig i movement och 4+ om man turboboostar eller kör flat out.
dvs. man kan flytta 0.1-12" i movement phase och därmed få 5+ och/eller 0.1-XX i shooting phase för att få 4+?
vidare, det refereras i BRB bland reglerna för eldar jet bikes att de kan hoppa i assault phasen efter de deep strikeat. Men hittar inga andra referenser till att de verkigen får deepa? Jag som missat ngt?
-
Valrosskorv
Fungerar Signums med Snap shots? Snap shots säger att man räknas som Ballistic Skill 1, Signums säger att man räknas som Ballistic Skill 5. Vad göra?
Det räcker att du har rört dig över huvud taget.MITTZ skrev:snabba puckar:
Signum säger att du får BS5. Men när du skjuter Snap shot, räknas du som BS1 oavsett vad du har i BS.Fungerar Signums med Snap shots? Snap shots säger att man räknas som Ballistic Skill 1, Signums säger att man räknas som Ballistic Skill 5. Vad göra?
Om man skjuter på, och förstör, ett transportfordon; får man fortfarande assaulta enheten i? Jag hittar inget som säger att man får det, men kan mycket väl ha missat om det står någonstans.
sid 80, sista stycket om "effects on passangers" i avsnittet om transports:
"However, if a Transport is destroyed by a shooting attack, any unit that shot it that turn can, if allowed, charge the now disembarked passengers."
"However, if a Transport is destroyed by a shooting attack, any unit that shot it that turn can, if allowed, charge the now disembarked passengers."
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Tackar.kelaino skrev:sid 80, sista stycket om "effects on passangers" i avsnittet om transports:
Får man använda Drazhars Darting strike för att undvika challendges? (alltså att godkänna en challenge för att sedan använda darting strike för att förflytta sig till andra änden av striden?
- speedfreek
DE FAQ säger att han flyttar efter "any challenges have been issued and accepted or declined, he may move to any other part of the same combat where there is room to place him"
Så han borde kunna ta en challenge och sen skita i den.
(om man måste vara i bas för att genomföra sin challenge)
Så han borde kunna ta en challenge och sen skita i den.
(om man måste vara i bas för att genomföra sin challenge)
Om man inte lyckas byta runt modeller enligt punktlistan kommer sista punkten om att räknas som att man är btb in och det borde väl gälla i det fallet med?
Ja' än't bittä'!