Frågor om Space Wolves
Re: Frågor om Space Wolves
Jupp, GW suger.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
- bladerunner_35
Suckers!!1Delirium skrev:Jupp, GW suger.
EDIT: Med tanke på hur många feltolkningar som görs per dag på internet bör jag tillägga att detta är ett skämt.
Men det behöver det inte stå eftersom Behind Enemy Lines används när man outflankar, och har man modeller som inte kan outflanka så används ju inte Behind Enemy Lines.bladerunner_35 skrev:Exemplet med att de inte får extra attack på chargen i en Blood Claw enhet kan lika gärna användas för att hävda att de får använda sig av Scouternas specialregler - eftersom det i Berzerker charge beskrivningen uttryckligen står att "Note that this does not apply to other models that may have joined the pack". Det står ingen sådan disclaimer i Behind Enemy Lines.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- bladerunner_35
Tja, däri ligger ju pudelns kärna. Antingen anser man att Wolf Guards blir en del av enheten och därför också får enhetens regler (om det inte specifikt står annorlunda som för Blood Claws) eller så anser man det inte.Katarsis skrev:Men det behöver det inte stå eftersom Behind Enemy Lines används när man outflankar, och har man modeller som inte kan outflanka så används ju inte Behind Enemy Lines.bladerunner_35 skrev:Exemplet med att de inte får extra attack på chargen i en Blood Claw enhet kan lika gärna användas för att hävda att de får använda sig av Scouternas specialregler - eftersom det i Berzerker charge beskrivningen uttryckligen står att "Note that this does not apply to other models that may have joined the pack". Det står ingen sådan disclaimer i Behind Enemy Lines.
Jag har i nuläget svårt att se att det skulle finnas vinnande argument för någondera sidan - ett svart hål där spelaren/turneringsarrangören helt enkelt får bestämma själva i väntan på GW.
Angående Jaws (eftersom den inte har något target)
Får man dra den igenom CC?
Genom egna modeller?
Anger man en riktning man "skjuter åt och sen mäter 24 däråt eller får man mäta 24 och sedan bestämma åt vilket håll linjen ska gå?
1st Priest med Jaws i en enhet som ska skjuta hur funkar det måste linjen gå via den enhet som squaden skjuter på eller inte (normalt måste alla i en squad ha samma target bara ha 1 target osv men Jaws har inget target så)?
Får man dra den igenom CC?
Genom egna modeller?
Anger man en riktning man "skjuter åt och sen mäter 24 däråt eller får man mäta 24 och sedan bestämma åt vilket håll linjen ska gå?
1st Priest med Jaws i en enhet som ska skjuta hur funkar det måste linjen gå via den enhet som squaden skjuter på eller inte (normalt måste alla i en squad ha samma target bara ha 1 target osv men Jaws har inget target så)?
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
Space wolf characters och equipment. Jag tycker tolkningen här, att man inte får ha samma spells eller samma eq, är något över tolkad eller snäv. Det skulle innebära att man inte får ha nån runepriest om man har njal, då han har alla spells.. jag tror det ska tolkas som att man inte får ha samma spells och samma eq config. Så en priest kan ha jaws och murderous hurricane, och en kan ha Living lightning och Murderous hurricane. Eller 2 priests med samma spells men den ena har Wolf talisman och den andra har nån rolig saga eller något. Jag tror man ska läsa det som "may not have the same powers and equipment combinations." Dvs man får inte göra 2 identiska characters, men man får göra 2 gubbar med 2 wolf claws, men med olika sagor. Annars tror jag det uttryckligen stått på Njal, he is such a mighty psyker that none other can occupy the same psycical athmospere as him, eller nåt sånt fånigt.
Mina 5 cent på en engelsk tolkning, som GW gjort helt i onödan som vanligt.
/D
Mina 5 cent på en engelsk tolkning, som GW gjort helt i onödan som vanligt.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Fast med just Njal är det ju ganska lätt, en vanlig Rune Priest kan inte ha alla spells, och alltså har han inte samma kombination av spells.
Enligt vad jag läst på Warseer så ska det finnas exempellistor gjorda av GW (specifikt av codex-designern) där det finns runepriest som har en lik rune power och en olik var. Så jag antar att de kan ha samma så länge inte alla är samma. Ska se om jag kan hitta var dessa exempellistor finns.
Börjar närma sig sista inskick av listor till BSK, vore skitbra om ny SWEfaq kunde komma innan dess, eller om man kunde få en teaser på vad som kommer skrivas in.
Lite surt att t.ex. skicka in en lista med scouts ledda av wolf guard, och sedan inte få infiltrera, scouta eller outflanka med dom..
Lite surt att t.ex. skicka in en lista med scouts ledda av wolf guard, och sedan inte få infiltrera, scouta eller outflanka med dom..
Texten som beskriver "The leaders of the Pack" känns ju ganska stabil ändå.
- Inte samma Saga.
- Inte exakt samma trollformler eller kombination av trollformler.
- Inte exakt samma utrustning eller kombination av utrustning.
Håller man sig till detta har man ju i alla fall inte brytit mot någon
regel eller försökt skaffa sig fördelar gentemot de som försöker
tolka den lite frikostigare.
Gällande Wolf Guard som delas ut till enheter så är det ju bara
Wolf Guard Battle Leader som klassas som IC enligt codexen
så det bör ju vara alldeles ok att ex ha en "vanlig" wolfguard
i powerarmour, utan JP eller bike med i en squad med scouts
som vill köra outflank. Även om detta känns som ost av
högsta grad och således borde ge dessa wolfguards
så feta kompminus att man inte vill ha med dem.
Och å andra sidan så är detta bara min tolkning av texten.
- Inte samma Saga.
- Inte exakt samma trollformler eller kombination av trollformler.
- Inte exakt samma utrustning eller kombination av utrustning.
Håller man sig till detta har man ju i alla fall inte brytit mot någon
regel eller försökt skaffa sig fördelar gentemot de som försöker
tolka den lite frikostigare.
Gällande Wolf Guard som delas ut till enheter så är det ju bara
Wolf Guard Battle Leader som klassas som IC enligt codexen
så det bör ju vara alldeles ok att ex ha en "vanlig" wolfguard
i powerarmour, utan JP eller bike med i en squad med scouts
som vill köra outflank. Även om detta känns som ost av
högsta grad och således borde ge dessa wolfguards
så feta kompminus att man inte vill ha med dem.
Och å andra sidan så är detta bara min tolkning av texten.
Mork, the articulate ork!