Förslaget som nu ligger är att de tre första combivapnen på terminators är gratis (för att efterlikna Chaosvarianten), då ger tre Terminators med combivapen i Pod samma minus som tre vanliga WG's med combivapen i Pod, d.v.s. -6.Ps saken skrev:2. Håller inte med combiw och pods är tokbra och borde kompa därefter.
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves (utkast finns i första posten)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Verkar vettigt.
Verkar vettigt som Argos sa.
En tanke som tagits upp här (LBK) är om man inte ska kompa combiw och liknade på WG "snällt" men införa ett
pod -3 (-4/5) if unit contains terminator armour.
Vet inte själv vad jag anser men tyckte att det kunde va värt att nämna.
En tanke som tagits upp här (LBK) är om man inte ska kompa combiw och liknade på WG "snällt" men införa ett
pod -3 (-4/5) if unit contains terminator armour.
Vet inte själv vad jag anser men tyckte att det kunde va värt att nämna.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
Förstår inte riktigt varför det skulle vara bättre att Podda Terminators än vanliga WG's, med combivapen är de väll bara dyrare, eller?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Dom tål ju lite mer. Men att deepa en enhet i fiendelinjer runda 1 brukar vara självmord oavsett... Så ja, dom är bara dyrare.
Fast å andra sidan borde kanske terminators ha rabbat-pris på sina drop pods eftersom de både är dyrare och tappar deep strike från vanliga SM-terminators.
Drop pods är ju som kompensation för att de inte har deep strike. Visserligen bättre än deep strike, men det kostar ju poäng också..
Tycker det är vettigt att kompa poden lika oberoende om killarna i den har terminator eller power armour.
Drop pods är ju som kompensation för att de inte har deep strike. Visserligen bättre än deep strike, men det kostar ju poäng också..
Tycker det är vettigt att kompa poden lika oberoende om killarna i den har terminator eller power armour.
jag deepar nästan alltid 10 tacticals hos motståndaren om han spelar def. Sjukt bra hela armeen kan rullla fram när han manglar dom stackars gubbarna bakom hans linjer. Tänk då vad 5 termosar skulle kunna göra 
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Simon Talltorp
cadelin menar givetvis podda inte deepa, så ingen blir fundersam. 
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
- theWatchman
Brukar du inte säga att dina gubbar dör när dom gör det?cadelin skrev:jag deepar nästan alltid 10 tacticals hos motståndaren om han spelar def. Sjukt bra hela armeen kan rullla fram när han manglar dom stackars gubbarna bakom hans linjer. Tänk då vad 5 termosar skulle kunna göra
En femma terminators kostar ju också lite mer poäng och komp, så det ska såklart vara bättre då.cadelin skrev:jag deepar nästan alltid 10 tacticals hos motståndaren om han spelar def. Sjukt bra hela armeen kan rullla fram när han manglar dom stackars gubbarna bakom hans linjer. Tänk då vad 5 termosar skulle kunna göra
Swift claw bikers borde nog inte ha minus för multi melta, utan för "attack bike".
För +5 poäng är det en väldigt prisvärd uppgradering för attack bike (+1A, +1W och en heavy bolter).
Och med endast BS3 känns inte multi meltan som den är särskilt värd uppgradering för 10 poäng. Straffa attack biken, men låt folk köra multi melta utan minus.