LinCon 2012, 17-20 Maj
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LinCon 2012, 17-20 Maj
nu vill jag inte vara den som är den men hur går det? I den här takten kommer rankingpoängen från den här turneringen rotera ur innan de läggs in, och då jag gett mig dän på att gå om min föreningskamrat Linus i år så vore det ju kul med poängen från den här turneringen
-
Gonka Koff
Jag håller med, rankingen har sedan Lincon varit rejält missvisande. LillePer ska väl egentligen ligga långt upp på topp tio till exempel.
Vad är det som hindrar oss från att använda den resultatlistan vi fått, och endast justera den efter första tiebraker (komp)? Den siffran finns ju med i listan. Enda felet blir att alla utom en av de som hamnar på delad plats får aningens för mycket komppoäng. Verkar som en klart bättre lösning än att inte göra någonting alls.
Vad är det som hindrar oss från att använda den resultatlistan vi fått, och endast justera den efter första tiebraker (komp)? Den siffran finns ju med i listan. Enda felet blir att alla utom en av de som hamnar på delad plats får aningens för mycket komppoäng. Verkar som en klart bättre lösning än att inte göra någonting alls.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Det tycket jag låter som en bra idéGonka Koff skrev:Jag håller med, rankingen har sedan Lincon varit rejält missvisande. LillePer ska väl egentligen ligga långt upp på topp tio till exempel.
Daniel "bagarn" Carlson