Eldar från noll

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Eldar från noll

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Syns inte superbra på dessa bilder, men kropparna och hjälmarna har ett mycket jämnare färglager än vad de tidigare modellerna har. Kommer inte att gå tillbaka till pensel-undercoat igen.

Det är roligt hur hobbylivet svängt från tonåren, då det fanns all tid i världen att måla men sällan några hundralappar till gubbar, till att nu efter 30 alltid finnas pengar till en ny box gubbar, men mer sällan tiden att måla. (vilket gör att det inte blir så ofta en ny box gubbar behövs)
Airbrush är ett superbt hjälpmedel för att hinna med!

SybariteVI

Inlägg av SybariteVI »

Riktigt fina eldar :) jag är ett fan av ditt färgschema.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

@SybariteVI, Tack! :)

Denna och nästa vecka är jag på resande fot så det blir inget målat.
Hemma håller jag på med de 5 Dire Avengers'en som är kvar i arméboxen och sedan är det bara Wave Serpent'en kvar.
Har redan en shooty Exarch till Dire Avengers, så den här vill jag göra mer för close combat.

WIP Dire Avenger Exarch 2, början av november 2012
Bild
Har böjt till benen rejält och fixat lite med greenstuff kring midjan, lutat fram överkroppen samt böjt sarongen för att få intrycket av framåtrörelse.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tillbaka hemma och klar nu ikväll med Dire Avengersen från arméboxen.

Dire Avengers, unit 2
DA2 1234.jpg
(157.03 KiB) Nerladdad 426 gånger

Användarvisningsbild
LillePer

Eldar från noll

Inlägg av LillePer »

Inte för att vara sådan men vad är detta för exarch? Den har ingen laglig konfiguration.
Finns 4 sorter om jag inte missminner mig:
Bara avengershuriken Catapult
Dubbla shuriken Catapult
Diresword och shuriken pistol
Powerweapon och shimmershield (inget skjutvapen)

Gillar det du målar så vore synd om du byggde olagliga modeller.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Du har så rätt så, den är i en del sammanhang olaglig - och självklart får du påpeka detta - inte alla lägger märke till det.
Power weapon och shuriken pistol, totally crazy! ;)
Dock är den kombinationen på modellen fullt tillåten i den grupp av spelare där jag kommer att använda den.

I den grupp jag spelar i är vi inte så blodigt wysiwyg'iga. Inte så att vi använder goblins som terminators, men en bolter kan för dagen vara en combimelta, en chainsword kan vara ett powersword och så vidare, bara det är tydligt innan och välmålat.
Vi är ett gäng gubbar i åldern 25-45, för oss är det viktigare att det är välgjort och att vi har kul än att alla små detaljer är helt rätt enligt boken.

Den här nästrids Exarchen här kommer därför att kunna kvala in som både:
¤ Dire Sword och Shuriken pistol
¤ Power weapon och Shimmershield

I det första fallet så råkar Dire swordet se ut som ett spjut. Kanske gör de Dire Sworden just så på just hans Exodite-world?
I det andra fallet så är kraftkällan till hans shimmershield läskigt lik en handledsmonterad shuriken pistol. Ny design för att lura fienden eller så kanske har pistolen just idag funktionsfel och genererar ett energifält istället för att kunna skjuta? Vad vet jag?

Jag tyckte den kombinationen av vapen gav en snygg modell, därför ser den ut som den gör.
Kanske tom blir helt lagligt i nästa codex, skulle inte förvåna mig då de senaste codexen har gått tillbaka till den gamla skolans böcker med nakna gubbar och massor med uppgrades istället för låsta kompletta versioner.

Tack för komplimangen förresten! :D

Användarvisningsbild
Ismeno

Eldar från noll

Inlägg av Ismeno »

Mycket snyggt blir det!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Mycket snyggt blir det!
Tackar! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Mycket jobb på senaste och sedan en spelhelg, så målandet har stått ganska stilla.

Har dock fått ihop min Wave Serpent med tillbehör
IMG_4668b.jpg
IMG_4668b.jpg (136.27 KiB) Visad 1966 gånger
Pilotens fönster är inte limmat ännu, ligger bara där för bilden.
Jag vet att turretens sidoplåtar är upp och ner, men det var enda sättet jag kunde lösa det så att alla dessa vapen också får sina magneter undertill och därmed blir kompatibla med war walkerns och guardiansens plattform.

Efter att ha spelat med mina Tyranids i helgen så blir det ett stopp för Eldarmålandet ett tag efter denna modellen, behöver förstärkningar till mina Tyranider först, har precis beställt en bevingad Hive Tyrant :mrgreen:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Målat vidare i helgen, underredet och piloten är i princip klara. Karossen nästa!

Wave Serpent, WIP
IMG_4672 40abcd.jpg
(199.22 KiB) Nerladdad 215 gånger

Skriv svar