Gråtarga demoner till defcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Gråtarga demoner till defcon

Inlägg av refabricated »

Ok, då din csm attatch ändå ger dig nån extra scoring, varför inte göra den stabil?

Kasta nån PB squad kanske 2. Ta in en aegis, kanske med comsrelay?. Samt öka kultist enheten.
Inte så ball att panga på kultister som ändå kommer ducka, få 2+ cover och som inte kan springa av. Är de 30-35 blir de svåra att skjuta ut. Samt att de låter dig deploya sorcen på en bättre plats än bakom en stor klippa. Jag har spelat mkt med csm sorcar den senaste tiden och de vill väldigt gärna vara mitt i skiten. Bakom en kulle kommer den sälla ta tillbaka sina poäng.

Skulle nog även hellre ta en PB squad framför obben. Kom igen, en ensam laser? E det inte bara ett mkt lätt killpiont? Och med defline + kroppar kommer du inte behöva den för att gömma sorcen.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Han kommer deepa och döda manticora. Ann. Barge etc. Tycker han är en nice touch.

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Nice tuch köper jag rakt av :)
Men att få döda en mantikora... Där har du dåliga odds. DS, träffa, penna, cover, dam table. Mkt som kan gå fel. Jag tror inte den tar igen sina poäng med det spelet.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

refabricated skrev:Nice tuch köper jag rakt av :)
Men att få döda en mantikora... Där har du dåliga odds. DS, träffa, penna, cover, dam table. Mkt som kan gå fel. Jag tror inte den tar igen sina poäng med det spelet.
Fast hotet mot motståndaren kan vara värt det.

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Hot?
Matikoran kommer man aldrig åt. En bunke guardsmen samt en bil så är denna omöjlig att komma åt.
Mot en annibarge, säg 1 på 2 att deepa rätt, 2/3 att träffa 2/3 pen, 2/3 missat coversave, 5/6 förstöra. Runt 12-13% att förstöra en barge.
Kanske finns _visst_ värde mot en fullproppad elak LR.

Då har du bättre värde av att bara satsa 75p på linebreaker, vilket en screamer arme nog fixar ändå.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:Hot?
Matikoran kommer man aldrig åt. En bunke guardsmen samt en bil så är denna omöjlig att komma åt.
Mot en annibarge, säg 1 på 2 att deepa rätt, 2/3 att träffa 2/3 pen, 2/3 missat coversave, 5/6 förstöra. Runt 12-13% att förstöra en barge.
Kanske finns _visst_ värde mot en fullproppad elak LR.

Då har du bättre värde av att bara satsa 75p på linebreaker, vilket en screamer arme nog fixar ändå.
Lite bättre odds är det väl ;)

Meltagun är TL på obbar eller? Samt att förstöra är väl bättre pga AP.

Sedan finns ju problemet för motståndaren att de måste adressera Obben i sin nästa runda och savar man turligt så kan det bli kul...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

3+ för att panga en annibarge. Snittar på att penna och att träffa. Så helt ok odds. (Även om barges inte är problemet direkt)

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

@Hylander, att klara 5 tärningskast i rad ger inte bra odds. Att deepa för kortmelta med mg eller mm samt träffa med dessa är ganska likvärdigt.
Ville mest visa på att det sällan finns positiv equity på att deepa och döda för att sedan dö. Visst måste obben hanteras efter deepen, men en mindshackel lord e bra mot dem och har ofta inte så mkt att göra r2-r3.
Kan nog hända att det funkar bättre på bord än i matten, men sedan jag började räkna på _allt_ så har jag blivit en mkt bättre spelare. Hade equityn varit runt 0.4 hade saken varit en helt annan.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag skulle ju aldrig köpa obbar för att deepa i en vanlig armé. Men att ha möjligheten att få in en shortrange melta för demon armen är ovärderligt enligt mig. Men jag har nog ytterligare lite ändringar på listan. Men dem håller jag på ett tag.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:@Hylander, att klara 5 tärningskast i rad ger inte bra odds. Att deepa för kortmelta med mg eller mm samt träffa med dessa är ganska likvärdigt.
Ville mest visa på att det sällan finns positiv equity på att deepa och döda för att sedan dö. Visst måste obben hanteras efter deepen, men en mindshackel lord e bra mot dem och har ofta inte så mkt att göra r2-r3.
Kan nog hända att det funkar bättre på bord än i matten, men sedan jag började räkna på _allt_ så har jag blivit en mkt bättre spelare. Hade equityn varit runt 0.4 hade saken varit en helt annan.

Rulla en HIT är väl den jobbigaste biten, 33% chans. Sen rulla 3+ med re-roll, rulla 3+ på 2D6, rulla 3+ igen. Skulle kalla det ganska bra odds.

Och som sagt, även om han missar så utgör han ett hot som måste hanteras.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar