Stefans Pre-Heresy Death guard

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Stefan-RT

Re: Jag vill också bygga pre-heresy!

Inlägg av Stefan-RT »

Tirumbar skrev:COOLT !

Tror just "bannet" kring inga tanks var något ur gamla codexet.

I striderna kring Istvan leder ju själv Mortarion DG anfall, uppbackad av massiva tanks (läs superheavies) när de fyra legionerna skall "rensa" sina egna led innan de går vidare i planen så att säga.

Från "Betrayal" FW Horus Heresy book one s54:

"In defiance of the hurricane and the darkness, the Death Guard marched forth in ordered ranks, and with them the Legion's behemoths of war - Spartan heavy assault transports and Fellblade and Typhon super heavy tanks - and began their systematic and relentless attack with the Reaper-Primarch marching slowly at their head, counting the slain."

Så massa små tanks nej - bigboys go ahead !
Har ju läst det där =) men var ett bra tag sedan.
Det fluff angående deras uppbyggnad hittade jag på Lexicanum, så för att funka i vanliga 6th matcher, blir de bara infanteri och dreads.

Kul att ni är på! kommer det gå fort att få färdigt projektet! :D
Enda som hindrar är långa leveranser just nu, nästa stora beställning sker på fredag, då borde jag iaf ha allt infanteri. sen vänta på bitz från olika webbutiker och sedan jan/feb beställa dreads.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

(inaktuell lista, borttagen)
Senast redigerad av 1 Stefan-RT, redigerad totalt 4 gånger.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Ska du väl köra Pre-Heresy så maxa antalet modeller i CSM-squadsen (eller iaf 10).
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Pre-heresy death guard var sjukligt (no pun intended) besatta av talet 7. De hade inte heller några heavy weapons, deras havoc squads hade bara större antal special weapons. De hade knappt heller några bikes eller assault marines. Istället hade de fler terminators. (Allt ifrån index astartes) Jag antar att man får rucka lite på fluffet för att armén ska vara spelbar både speltekiskt och rolighetsmässigt. För övrigt tycker jag att mark of nurgle är ett OK sätt att representera Death Guards exceptionella tålighet
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Seregon skrev:Ska du väl köra Pre-Heresy så maxa antalet modeller i CSM-squadsen (eller iaf 10).
Eh va?
Jag kör redan 6 troops och sedan det heliga talet sju, förutom i två.
Och för fortsatt diskussion i den här tråden: min lista är inte öppen för kritik
eller allmänt tyckande. Listan är till för att kunna följa målandet och byggandet och
se hur den närmar sig färdig.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

kelaino skrev:Pre-heresy death guard var sjukligt (no pun intended) besatta av talet 7. De hade inte heller några heavy weapons, deras havoc squads hade bara större antal special weapons. De hade knappt heller några bikes eller assault marines. Istället hade de fler terminators. (Allt ifrån index astartes) Jag antar att man får rucka lite på fluffet för att armén ska vara spelbar både speltekiskt och rolighetsmässigt. För övrigt tycker jag att mark of nurgle är ett OK sätt att representera Death Guards exceptionella tålighet
Jag ska inte säga att du har helt ... Men den källa jag följer är den info om DG på Lexicanum.
-de hade bikes och jump pack troops, men väldigt få och de gavs inte någon större tilltro.
-de var infanteri galningar och alla hade bolter, pistol och CC.
- de hade mera terminatos än andra legioner, och använde dem.
-de hade inget mekaniserat infanteri, utan gillade/förespråkade footslogging.
- Siffran sju kan man fråga sig varför, är det bara för att de blev nurgel? Eftersom 7 e nurgels tal. Däremot hade DG pre-heresy bara sju kompanier jämfört med andra legioners tio.
-Havocs hittar jag ingen info på, men antar de knappast kallades för Havocs under Great Crusade, däremot är de en typ av infanteri och Mortarion såg till att hans legionärer skulle klara alla typer av uppgifter.
- de hade inga dedikerade assault eller tac squads.

Klart jag kommer köra med Mark of Nurgel på vissa enheter, det är ju endå en CSM
lista ja bygger, men visuellt ska se ut som pre-heresy DG.

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Fan vad gött med en till som byggger pre-hersy borde lira en match med legion-regler

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

go stefan, go! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Äntligen kom plymerna, och jag kunde bygga klart mina Aspiring champions till mina squader.
Bilagor
ASPC.jpg
(212.6 KiB) Nerladdad 184 gånger

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Fick bitar att bygga klart riders till biksen, saknar meltaguns bara.
Bilagor
IMG_0605.JPG
(201.43 KiB) Nerladdad 153 gånger

Skriv svar