Max målarhörna
Max målarhörna
Risken finns
, ska experimentera med airbrush, wash och glaze.
Max målarhörna
Jag har en löst formulerad plan på att måla en massa gubbar som går att alliera men vi får se vad som händer. Det är ju betydligt lättare att leka med tanken snarare än att måla en massa gubbar.
Max målarhörna
Låter kul!
Jo, planerandet är den lätta biten, man har ju alldeles för många projekt som aldrig blivit klara.....
Jo, planerandet är den lätta biten, man har ju alldeles för många projekt som aldrig blivit klara.....
Max målarhörna
Mitt fokus är för tillfället att måla skoj saker och leka med färg. Death korps + angles encarmine är min turneringsarmé. För närvarande tänker jag så att jag har hellre tre 1500p arméer av samma sort än en 4500p armé i samma färg. Men vi får se... Projekt kan ju uppstå fortare än man hinner säga flaska. 
Max målarhörna
I väntan på dekaler kan det bli plågsamma färgexperiment med orks.
Max målarhörna
Färgexperiment påbörjade.
1. Svartfärg 2. Svart+grå 3. Grå
1. Svartfärg 2. Svart+grå 3. Grå
Max målarhörna
Spännande, ser ut att bli riktigt bra. Grymt effektiv teknik för att få modeller snabbt målade till jämn och hög standard.
Max målarhörna
Vi får se vad som händer. Av någon outgrundlig anledning så ser gubbarna betydligt grönare ut på bilden än på riktigt. Nästa stora fråga är om det ska vara akryl eller olja i den stora washen.
Max målarhörna
5. VMA Gun applicerad med nöthårspensel för att få lite drybrush-effekt.