Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Marines
Skulle man göra en "Hej, jag är Vulcan, men jag glömde mina coola regler hemma"-Kapten skulle han ligga på -6 enligt mallen, skillnaden är då att han saknar HF och hans relic blade är inte mastercrafted.
Captain
Relic Blade
Storm Shield
Digital Weapons
Artificier armour
Slutar på 170p. Han betalar alltså 20p för mastercrafted och twin HF, det kostar också -2 i komp som det är nu. På vilket sätt skulle Vulcan i sig vara värd mer i kompminus om Kaptenen ska ligga kvar, eller, som vissa verkar vilja, få lägre kompminus?
Skillnaden i kompstraff relativt mot en vanlig kapten bör väl ändå ligga på hur mycket man utnyttjar han specialregler.
Captain
Relic Blade
Storm Shield
Digital Weapons
Artificier armour
Slutar på 170p. Han betalar alltså 20p för mastercrafted och twin HF, det kostar också -2 i komp som det är nu. På vilket sätt skulle Vulcan i sig vara värd mer i kompminus om Kaptenen ska ligga kvar, eller, som vissa verkar vilja, få lägre kompminus?
Skillnaden i kompstraff relativt mot en vanlig kapten bör väl ändå ligga på hur mycket man utnyttjar han specialregler.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Inte minus, men någon form av skillnad beroende på hur man utrustar dem.Katarsis skrev:2. Du förespråkar alltså minus för Legion of the Damned? Har någon, någonsin i världshistorien ens i berusat tillstånd funderat på att spela med den kompetativt?
Efter att ha spelat med Legion på BSK, så har jag konstaterat att jag inte kommer köra med dom någonsin igen. visst +1 i komp per modell. men min 7manna enhet gick på runt 300p. Och jag kan säga direkt inte tycker dom är värda det. Dom dör lika lätt som vilka marines som helst, enda fördelen är att dom får deepa ner och skjuta med ett heavyvapen. Så jag kommer iallafall inte köra mer med dom ifall jag skulle försöka mig på att vinna någon match iallafall.
- Jimmy Johansson
En poddad dread går ju redan på -8 i grund och -9 med Vulkan (MM och HF). Tycker att detta känns ganska lagom faktiskt. Höjer vi det ännu mer så kommer vi ju upp i siffror motsvarande en Avatar.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Det stycket som du har plockat mitt citat ur handlar just om mechaniseringsminuset, dvs minus för många fordon, inte minus för fordon generellt.imp skrev:Mortarion skrev:Fast det som skall straffas mer är ju varken fordon eller meltor i sig. Där straffet bör ökas är om man har väldigt många fordon, vilket många arméer inte klarar av, eller om man har meltor som blir twinlinkade utan att man betalar några poäng för det. För ett "normalt" användande av dem ligger minusen rätt.Gonka Koff skrev:5th ed har förbättrat fordon väldigt mycket
5th ed har förbättrat meltavapen väldigt mycket
Det kan vara så att det bästa sättet att kompensera detta INTE är att straffa fordon & meltor om vartannat. Ökar vi kompstraff för fordon så kommer meltor att bli "bättre", kontrar vi det genom att öka kompstraffet för meltor kommer fordon att bli "bättre", så då kontrar vi det med att öka kompstraff för meltor ... osv osv.
-det blir lätt till en ond spiral där vardera sida straffas om varandra utan att vi någonsin får balans.Jag tror att Gonka är inne på nåtMortarion skrev: ...Jag skulle vilja se betydligt högre minus för fordon...
jag tycker rasorback kompen bör moddas lite, eftersom de flästa vapenval är sjukt opisvärlda på den..
Det borde vara såhär:
Rasorback -2
twin HB -2
twin MM -5
tycker jag..
Det borde vara såhär:
Rasorback -2
twin HB -2
twin MM -5
tycker jag..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Nefrums skrev:jag tycker rasorback kompen bör moddas lite, eftersom de flästa vapenval är sjukt opisvärlda på den..
Det borde vara såhär:
Rasorback -2
twin HB -2
twin MM -5
tycker jag..
Nefrums skrev:jag tycker inte att något fordon bör ge plus komp, (dvs bättre än -1 per 30p i komp)
-7 för en 40-poängsbil med AV11?Nefrums skrev:jag tycker rasorback kompen bör moddas lite, eftersom de flästa vapenval är sjukt opisvärlda på den..
Det borde vara såhär:
Rasorback -2
twin HB -2
twin MM -5
tycker jag..
kankse borde varit lite tydligare där.. menade grundminuset för bilen.. sen kan man ju få pluss för sjukt oprisvärda vapen..
Och jag tycker helt klart att multimelta rasorbacken bör ge massvis med mer minus..
Jag tyker rent av att den är så bruten att den är ett stargt argument för att inte tillåta IA på turneringar, men det är en annan diskution..
Och jag tycker helt klart att multimelta rasorbacken bör ge massvis med mer minus..
Jag tyker rent av att den är så bruten att den är ett stargt argument för att inte tillåta IA på turneringar, men det är en annan diskution..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Billigaste vapnet (som inte ger -komp) kostar 25p + Razor för 40p.fjugin skrev:Nefrums skrev:jag tycker rasorback kompen bör moddas lite, eftersom de flästa vapenval är sjukt opisvärlda på den..
Det borde vara såhär:
Rasorback -2
twin HB -2
twin MM -5
tycker jag..Nefrums skrev:jag tycker inte att något fordon bör ge plus komp, (dvs bättre än -1 per 30p i komp)
Senast redigerad av 1 Asplund, redigerad totalt 4 gånger.