Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion

Re: Space Wolves (slutgiltig version uppe)

Inlägg av Mortarion »

Håller med om att Blood claws måste ge bättre komp än Grey hunters. GH är betydligt bättre.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

1. Håller helt med om murderous hurricane, svårt bruten spel. -5 -7 känns rimligt.
2. Håller helt med om blood claws, dom suger verkligen om man jämnför med grey hunters som just nu är spelets kanske bästa marine enhet.
3. Mer minus på Space wolf terminators, håller jag inte med om, dom kostar -2 för att dom e troops och - 1 per terminator armour, så det blir -7 per unit, då är dom nakna (PW, Stormbolter.) Ska man strössla ut lite godis hamnar dom på runda slängar -9 - 10, sen en transport, så -12 alt -25 per unit... Snarare att man gör som med DW's - 5 per terminator unit, - 3 för first som e troops. Sen kanske lite minus på gear.
4. Jag tycker verkligen det ska bli komp förändringar på allas Landraiders som bara transporterar 10. STOR skillnad det är att bara kunna ha en 5 manna terminator squad, contra att ha en 5 manna och en lord detta gäller inte bara SW, kanske minst dom egentligen då de kan ha 3-10 termosar i samma squad. -15 för vanilj LR (12 transport), - 12 för en transport 10 LR.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Med den inställningen borde ju mina Land Raiders knappt ha några minus alls, eftersom det hårdaste som får åka i dem har T3.

Sånt blir bara knöligt, så samma minus för alla är isf bättre och enklare.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Att dina gubbar hat T3 borde återspeglas i priset på dina gubbar och kanske i kompen på dina gubbar inte i kompen på en landraider. De e väl solklart att en landraider för 250p som är identisk i utrustning som en annan 250p landraider men bär färre borde kompas snällare? Det är väl just detta kompen ska återspegla? Dvs hur "pris värd/hård" olika saker är? Och att det blir knöligt tycker jag inte spelar någon roll, kompmallen är redan i dag så OTROLIGT granulär att denna lilla ändring knappast gör mallen knöligare, finns ju redan i mallen att saker kompas olika pga pris/ws/bs osv... att exkludera Landraiders ur detta våre en miss tycker jag.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag holler med pelle om att ända sättet att kompa landraiders är lika överallt. Men det är facktiskt stor skillnad på hur bra en transport beroende på vilka som kan åka i den..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Blood Claw konta Grey Hunters: Det är alltså den allmänna uppfattningen att GH-kompen ligger bra (med undantag för möjligtvis närstridsvapen) medan BC's är straffade för hårt? I så fall gör vi om det.

Terminators som Troops: Jag tycker nog också att de ligger bra där de är just nu, så tokigt bra är de inte att de förtjänar ett kompminus på uppåt 10.

Murderous Hurricane: Lägger till den på -7.

Land Raiders: Jag tycker nog också att LR's skall kompas efter vad som kan sitta i dem och transportkapaciteten, det är ganska stor skillnad på 10 och 12 man för vissa arméer, kanske inte så stor skillnad men runt -1/-2.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Över lag känns Land Raider-minusen lite "trubbiga". -15. -20. Redeemer +5. Samtidigt som man sitter och diskuterar halvsteg på kombi-vapen.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Land Raider kommer få mer nyanserad komp, det har vi diskuterat internt ett tag nu, antagligen kommer Redeemerns kompminus höjas lite och Crusaiderns kommer att ligga i närheten. Den vanliga LR'n kommer få ett högre minus än de andra och Multimeltan kommer bestraffas. För dem som har lägre transportkapacitet kommer minuset att sänkas något.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att följaden verkar vettigt:
Redeemer: -12
Crusader: -14
Standard: -16
MM: -1
-5 extra for each after the first
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jacke

Inlägg av Jacke »

Tycker att spec-karaktärerna är ganska hårt kompade. Ragnar t.e.x. kostar som en Raider och tål inte såvärst mycket är han verkligen så über? Samma sak med de andra visst har de coola skills men de kostar massor och är ganska lätta att döda.

Skriv svar