Captains Corner
Re: 4000p Tyranids
Coolt med "familjebilderna" som blir större och större, kul att se hur armén växer, och väldigt nice med de olika skadorna.
Men framför-allt, gillar mest färg-valet. (Must...not...steal...idea...). xD
Men framför-allt, gillar mest färg-valet. (Must...not...steal...idea...). xD
Tack! 
Det blir många fler familjefoto framöver, skippade det den här gången bara då det endast var 3 extra modeller sedan sist.
Det blir många fler familjefoto framöver, skippade det den här gången bara då det endast var 3 extra modeller sedan sist.
Projekt 4000p Tyranider 2013
Gjort klart mina sista Devilgaunts i veckan, vilket gör att alla de 25+16=41 Termagants jag har nu är färdiga!
Med ångan uppe fixade jag även klart de 2 sista Warriorsen av de 5 jag har.
Detaljvy av det omgjorda skalet på Warriorn med en Barbed Strangler

Därefter fixade jag min Tyranid Prime, som utöver nytt skal fick sina tidigare benvita svärd omgjorda.
Codex Tyranids, p.83: "Boneswords crackle with psychic energy.."
Det fluffet gjorde att jag ville ge svärden en mer sprakande look som även bättre representerar att de totalt ignorerar armoursaves

Primen är min första HQ så nu har jag faktiskt en godkänd arme att spela med
Min Deathleaper beslöt jag att inte göra något alls med, den ska fortsatt ha sitt Chameleon Skin

En hel del modeller värda många poäng fixade i veckan, vilket totalt tar mig över 1000p!
Familjefoto
10e Februari: 1120p

2880 poäng kvar till 4000 och 46 veckor att fixa det på - det här ska gå vägen!
Gjort klart mina sista Devilgaunts i veckan, vilket gör att alla de 25+16=41 Termagants jag har nu är färdiga!
Med ångan uppe fixade jag även klart de 2 sista Warriorsen av de 5 jag har.
Detaljvy av det omgjorda skalet på Warriorn med en Barbed Strangler

Därefter fixade jag min Tyranid Prime, som utöver nytt skal fick sina tidigare benvita svärd omgjorda.
Codex Tyranids, p.83: "Boneswords crackle with psychic energy.."
Det fluffet gjorde att jag ville ge svärden en mer sprakande look som även bättre representerar att de totalt ignorerar armoursaves

Primen är min första HQ så nu har jag faktiskt en godkänd arme att spela med
Min Deathleaper beslöt jag att inte göra något alls med, den ska fortsatt ha sitt Chameleon Skin

En hel del modeller värda många poäng fixade i veckan, vilket totalt tar mig över 1000p!
Familjefoto
10e Februari: 1120p

2880 poäng kvar till 4000 och 46 veckor att fixa det på - det här ska gå vägen!
Primen ser väldigt..."disturbing" ut, (vilket inte är annat än rätt för en nid).
Och jag gillar verkligen din tolkning av "Chameleon Skin".
Någon chans att du skulle kunna tänka dig att lägga upp en tutorial/färg-palett/recept för hur du målar de? (Alltså, de "vanliga" modellerna, inte Lictorn).
Färgerna ser verkligen slående ut, och det ser ut att gå rätt så snabbt också. :O
Och jag gillar verkligen din tolkning av "Chameleon Skin".
Någon chans att du skulle kunna tänka dig att lägga upp en tutorial/färg-palett/recept för hur du målar de? (Alltså, de "vanliga" modellerna, inte Lictorn).
Färgerna ser verkligen slående ut, och det ser ut att gå rätt så snabbt också. :O
Tack!
Jo Primen har "fel" propotioner med mänskliga mått, men är ju xenos så det stinker om det så det funkar ändå.
För stort huvud och enorma talons gör honom framtung, men jag tänker mig att han vinklar in svärden under sig och använder sina talons som framben, typ som en stor gorillahane, när han tar sig fram.
Just nu går det snabbare att måla än annars, jag renoverar armén (fixar till skal, städar upp misstag, etc.) så allt basjobb är redan gjort.
När jag gått igenom det som är målat och ska börja på helt nya modeller kan jag lägga några WIP-bilder från start till mål på någon gubbe så får du se. Och ja, det är inte så avancerat, går hyfsat snabbt.
Jo Primen har "fel" propotioner med mänskliga mått, men är ju xenos så det stinker om det så det funkar ändå.
För stort huvud och enorma talons gör honom framtung, men jag tänker mig att han vinklar in svärden under sig och använder sina talons som framben, typ som en stor gorillahane, när han tar sig fram.
Just nu går det snabbare att måla än annars, jag renoverar armén (fixar till skal, städar upp misstag, etc.) så allt basjobb är redan gjort.
När jag gått igenom det som är målat och ska börja på helt nya modeller kan jag lägga några WIP-bilder från start till mål på någon gubbe så får du se. Och ja, det är inte så avancerat, går hyfsat snabbt.
Jo, precis, det blir "fel", men det ser inte dåligt ut för det, det är jo en nid liksom.
I see.
Ja, det borde absolut intressant med en WIP/tutorial när du börjat på de nya modellerna, om du har tid och lust.
I see.
Ja, det borde absolut intressant med en WIP/tutorial när du börjat på de nya modellerna, om du har tid och lust.
Deathleapern blir riktigt bra!
Men primen är fortfarande ett ?, inte bättre att ha en som passar in till armén? Dom andra är enhetliga och ser bra ut... Men jag tycker att han inte alls passar in...
Men primen är fortfarande ett ?, inte bättre att ha en som passar in till armén? Dom andra är enhetliga och ser bra ut... Men jag tycker att han inte alls passar in...
Jag har kluvna känslor för prime:en. Å ena sidan verkar den för liten för min smak. Men jag kan inte låta bli att se scenariot framför mig när en Space Marine lutar sig fram mot den och säger: "Vilken gullig liten sak. Vem är en gullig liten insekt? Vem är en gullig insekt? Ja, det är du. Men... Arrrgggh!" *Smack!*
Death leapern är också en favorit i armén. Gillar målningen och det valda färgschemat.
Death leapern är också en favorit i armén. Gillar målningen och det valda färgschemat.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Gillar verkligen skalen. De blir riktigt bra. Känns organiskt, och jag har inte sett så mycket battle damage på nids förut, så det tillför en extra dimension.
Dearhleapern blev bra också. Primen är lite för humoristisk för min smak, men fin ändå.
Dearhleapern blev bra också. Primen är lite för humoristisk för min smak, men fin ändå.
+1 på det.frigobben skrev:Gillar verkligen skalen. De blir riktigt bra. Känns organiskt, och jag har inte sett så mycket battle damage på nids förut, så det tillför en extra dimension.