Waaaagh - Den gröna floden flyter efter 20 år.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
NordOrk

Inlägg av NordOrk »

Tjenare!
Jag gjorde lite försök att måla orkz för ca 20 år sedan och har nyligen tagit upp hobbyn igen. Som titeln visar så är mina planer att bygga och måla en ork armé. Spelade aldrig för 20 år sedan och har fortfarande inte spelat en wh40k match men mitt mål är att göra det någon gång i framtiden. Har en polare som också målat och även spelat lite (space marines) så det första målet blir väl något mindre homegame i 700p klassen.

Kommer lägga upp lite bilder eftersom hur mitt projekt flyter fram och tar gärna emot lite åsikter vad som kan förbättras och vad som ser bra ut. Som sagt fortfarande rätt ny i målandet men lär eftersom. Har kvar lite oldschool orkz också som jag eventuellt lägger upp för beskådan för er yngre som inte sett GWs äldre grejer.

WAAAAAAGGH!!

p.s lite WIP bilder kommer när jag har tillgång till min kamera och hemdator d.s
Waaaaa.........gghhhh!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Waaaagh - Den gröna floden flyter efter 20 år.

Inlägg av Lottomannen »

Spännande! Vill gärna se lite gamla Space Orks! :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Orker äger! Alltid skoj med fler orkspelare.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

NordOrk

Inlägg av NordOrk »

Okej dags för lite bilder på vad jag arbetat på och lite bilder på de lovadade old school boyzen!

Bild Bild
4 Slugga and choppa boyz

Bild
Gretchin.

Bild Bild
Gammal låda med space orks i plast och en tenn unit med shootaboyz (Raiders). Har tyvärr bara kvar några av boyzen och inte "nobzen".

Bild Bild
Plastig space ork och 2 shoota boyz (raiders).

Bild
Old school runtherd med newschool vänster arm.

Blir att måla klart orkboyz moben och Gretchin moben innan jag vandrar vidare mot annat. Lär ju bli en del boyz till eftersom...
Waaaaa.........gghhhh!

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Rouge trader orkerna är ju grymma som alltid även om de känns lite små jämfört med de nya modellerna. Men de gamla plastorkerna är inte roliga.

Snyggt målarjobb på dem hur som helst.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ljuva nostalgi! Orks var min första armé när Rogue Trader var nytt, ska bli kul att följa detta projekt.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

fan va coola :D nostalgi på hög nivå

...36 orks i en låda ..idag får vi 10 ..GW GW ..

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Ohh älskar de gamla modellerna. :P

Polaren köpte en Ork-låda och jag en Eldar-låda kommer jag ihåg. Det var våra respektive första figurer och det var i gymnasiet. Allt var bättre förr.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kul att du kommit igång och målat. Och det ser bra ut också!

För egen del tycker jag att de gamla modellerna hade sin charm. På den tiden. Nu skulle jag inte vilja spela med gamla statymarines, bajsnödiga Orker eller fulla Eldar Guardians när det finns snyggare alternativ. (Även om detaljrikedomen på t ex nya Raptors är lite väl i överkant...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

eldrak

Inlägg av eldrak »

Haha, de har armbandsur.

Så statiska var de väl inte? Minns att jag satte ihop den där lådan med 30 marines i plast samt lådan med skelett/cav/chariots och det är först de senaste 10 åren som det kommit boxar med mer variationsmöjligheter.

Skriv svar