Adepticon 2013 Championships
Adepticon 2013 Championships
Antingen Magnus lista eller en med 16 wraiths och 4 flygplan. (Resten är samma)
Re: Adepticon 2013 Championships
känns som voltaic staffär bortkastat i ett meta som består mest av infanteri dessutom vill ju inte dina små warrior squads hoppa ut i onödan.
Jag tror mer på listan som wendel postade.
Och reservslagen kommer ju inte vara särkilt betydelsefulla då det är Annihilation barges och wraiths som står för de mesta hoten och wraiths blir så mycket tåligare av destroyer lords så pusha med 2 enhter wriaths den sista utan destroyer lord är mer defensiv.
Listan blir följande
2x Destroyer Lord med mindshackle scrabs och sempiternal weave
4x 5 warriors i nightscythes
2x6 wraiths
1x5 wraiths
3x Annihilation Barge
1845
Och reservslagen kommer ju inte vara särkilt betydelsefulla då det är Annihilation barges och wraiths som står för de mesta hoten och wraiths blir så mycket tåligare av destroyer lords så pusha med 2 enhter wriaths den sista utan destroyer lord är mer defensiv.
Listan blir följande
2x6 wraiths
1x5 wraiths
3x Annihilation Barge
1845
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker också att den lista ser stabilare ut. Möjligen att jag skulle skippa en barge och lite wraiths för att få in en death ray dock.kombat skrev:känns som voltaic staffär bortkastat i ett meta som består mest av infanteri dessutom vill ju inte dina små warrior squads hoppa ut i onödan.
Listan blir följande
2x6 wraiths
1x5 wraiths
3x Annihilation Barge
1845
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Personligen gillar jag imortals i nightscyth. För ifall man droppar runda fem och matchen inte slutar, så håller imortals mycket bättre än warriors. Sen skjuter imortals en amningen bättre med.
Anledningen varför jag anser att warriors är bättre är för att de kostar 20 poäng mindre per squad dvs 80-100 poäng i dessa listorna vilket gör ganska mycket i dess offensiva potential. Squadsen i sig är ju inte tänkta att använda förrän i slutet av matchen och då bör det finns så lite kvar av motståndarens arme att staying power för dem skall inte vara ett problem
Håller helt med dig lillen, det känns som att jag ska pilla in immortals i allafall i enheter som(om) ska ha crypteks, för dom vill ju ut och lasta bulor.
Det jag funderar över är: kommer alla ha parkerat sina SUV:s eller kan jag möta 2 landraiders fulla med boxa gubbar. Om så hur ska jag ta ut dom utan voltiacs.
Andra funderingen är paladiner, man kanske ska ha en doom scythe. Vet i alla fall att Brad ZChester kommer med 10 fnp palladonger med Draigo och coteaz.
Ska nog provspela lite...
/D
Det jag funderar över är: kommer alla ha parkerat sina SUV:s eller kan jag möta 2 landraiders fulla med boxa gubbar. Om så hur ska jag ta ut dom utan voltiacs.
Andra funderingen är paladiner, man kanske ska ha en doom scythe. Vet i alla fall att Brad ZChester kommer med 10 fnp palladonger med Draigo och coteaz.
Ska nog provspela lite...
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Att speltesta är ju alltid att föredra! sen ska du ju ta nått som passar din spelstil, tex om du nu föredrar voltaic gentemot destroyer lords. 
Jag vet inte vad det är för uppdrag på adepticon men på svenska turneringar brukar det räcka med 3 stabila scooring. Då kan man ju köra tre lite större Immortals enheter. Tex såhär:
HQ
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
TROOPS
Necron Immortals x9 153
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x9 153
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x8 136
-Gauss blasters
Night Scythe 100
FAST ATTACK
Canoptek Wraiths x6 220
-Whip coils x1
Canoptek Wraiths x6 210
HEAVY SUPPORT
Doom Scythe 175
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1847
Jag vet inte vad det är för uppdrag på adepticon men på svenska turneringar brukar det räcka med 3 stabila scooring. Då kan man ju köra tre lite större Immortals enheter. Tex såhär:
HQ
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
TROOPS
Necron Immortals x9 153
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x9 153
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x8 136
-Gauss blasters
Night Scythe 100
FAST ATTACK
Canoptek Wraiths x6 220
-Whip coils x1
Canoptek Wraiths x6 210
HEAVY SUPPORT
Doom Scythe 175
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1847
HQ
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
TROOPS
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
FAST ATTACK
Canoptek Wraiths x5 190
-Whip coils x1
- Particle Caster x1
Canoptek Wraiths x5 185
-Whip coils x1
HEAVY SUPPORT
Doom Scythe 175
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1850
Denna lista tror jag nog mer på isf. Känns som det är mer värt med en extra scythe med några extra immortals på totalen
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
Destroyer Lord 160
Sempiternal weave
Mindshackle scarabs
TROOPS
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
Necron Immortals x5 100
-Gauss blasters
Night Scythe 100
FAST ATTACK
Canoptek Wraiths x5 190
-Whip coils x1
- Particle Caster x1
Canoptek Wraiths x5 185
-Whip coils x1
HEAVY SUPPORT
Doom Scythe 175
Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
1850
Denna lista tror jag nog mer på isf. Känns som det är mer värt med en extra scythe med några extra immortals på totalen
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!