3d-skrivare
- guildmaster
- Kontakt:
Re: 3d-skrivare
@Katarsis. $1 versionen är handknådad playdoh där du försöker låta som en printer.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
äsch, då kan man ju lika gärna sätta sig i sandlådan på gården.guildmaster skrev:@Katarsis. $1 versionen är handknådad playdoh där du försöker låta som en printer.
Alexander Merinen
Om jag vill lära mig ett program som är bra på att skapa utskrivbara 3d-modeller. Vilket skall jag välja? Skall man lära sig cad-program eller annat? Någon som vet?
- speedfreek
3d-skrivare
Min lillebror industridesignern säger att du ska använda ett "clay"program av den typ man använder i speldesign om du ska göra "muskliga" figurer och ett solidprogram för fordon, typ solid Works.
Maya har lerapplikationer och något annat heter Mudbox.
Finns tydligen massa på youtube.
Maya har lerapplikationer och något annat heter Mudbox.
Finns tydligen massa på youtube.
-
katzenjammer
- guildmaster
- Kontakt:
Jag använder Google sketchup enkelt och gratis. Inte så bra på organiska former.
-
Silvertejp
3d-skrivare
För alla Göteborgare så finns det i dagens GP en ganska lång och intressant artikel om 3D skrivare.
- guildmaster
- Kontakt:
Ha ha. Fick igår brev från GW om mina autocannons på Shapeways. Trevlig ton, men de bad mig ta ned dem. Tyckte de var för lika shapeways. 
Hahah
Jag funderar mest på alla roliga pranks. Tänk att skriva ut en dildo eller något annat osmakligt till din granne som inte lagt in ett vettigt lösenord på sin wifi-skrivare.
Senare när dom hanterar flera ämnen på samma gång blir det tid för äkta cyberterrorism, 3d-terror-bombningar!
Jag funderar mest på alla roliga pranks. Tänk att skriva ut en dildo eller något annat osmakligt till din granne som inte lagt in ett vettigt lösenord på sin wifi-skrivare.
Senare när dom hanterar flera ämnen på samma gång blir det tid för äkta cyberterrorism, 3d-terror-bombningar!