Listor till Gothcon

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
LillePer

Listor till Gothcon

Inlägg av LillePer »

Äsch. Marginell skillnad. För de flesta arméer påverkade det väldigt lite. Jag spelade det ostigaste demonerna jag kunde hitta på iaf. Och necronspelarna fick lämna 1 flygare hemma, buhu vad dåligt. De som drabbades mest var okompade tyranid listor som inte fick in 2 flygmammor.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

kombat skrev:alla dessa har ju haft restriktioner på något sätt så kan ju inte kalla dem för okompade
I Sverige är komp och restriktioner olika saker, iaf klassikst sett.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

DHettNeck skrev:
kombat skrev:alla dessa har ju haft restriktioner på något sätt så kan ju inte kalla dem för okompade
att påstå att restrektioner inte är en form av komp är ju bara blåögt

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ja sa inte att de var helt okompade, men väldigt väldigt nära. Man kan ju inte bara säga "det var restriktioner på listorna, därmed en kompad turnering". På de flesta av dessa turneringar påverkade restriktionerna inte särskilt mycket. Vilket ledder till att listorna inte skiljer sig jättemycket från de okompade listorna. Då kan jag iaf säga att turneringen "känns" mer okompad än kompad och restriktionerna gjorde inte så stor skillnad i slutändan. Högst subjektivt såklart.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

kombat skrev:
DHettNeck skrev:
att påstå att restrektioner inte är en form av komp är ju bara blåögt
Jag ger bara lite historia. Utomlands ses allt som inte är "out of the box" som kompat. I sverige har kompat betytt att man får en "hårdhetssiffra" på sin lista medans restriktioner mer har varit "hard caps". Lite så tycker jag fortfarande att det är. SM-restriktionerna tillåter ju mycket hårdare listor än vad "kompade" turneringar gör och känns därför betydligt mycket mer okompat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

otroligt road av diskussionen om distinktionen mellan "komp" och "restriktioner". vänta lite, så ska jag bara fixa lite popcorn..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Det jag håller med refabricated om är att oavsett komp eller restriktioner har man ju gjort valet att man inte vill att folk ska spela med flyers vilket jag anser är tråkigt. Istället för att lära sig hur man skall spela mot flyers.

kraftman

Inlägg av kraftman »

Hmm..

Jag kan tydligen inte räkna.

Det ska vara 10 Kabalite warriors i min raider och inte 9.
Staffan Thoren

Dark Eldar

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

kraftman skrev:Hmm..

Jag kan tydligen inte räkna.

Det ska vara 10 Kabalite warriors i min raider och inte 9.
Staffan Thoren

Dark Eldar
Asplund skrev: Liständringar är nog smidigast om ni skickar till mig.
asplund.johan at gmail.com
Asplund skrev: OBS!

Vid upptäckta fel, maila mig en ny korrekt och fullständig lista.

Ge mig inte mail med "plaguechampen ska ha dittan och dattan, ta bort en grunka på Dreaden".
Har bättre saker för mig än att fixa sånt ;)
Postar två av Asplunds tidigare poster om du missat dem. Troligen har du ju självfallet redan läst detta samt gjort det, men jag tänkte att det säkert finns någon annan som kan behöva infon igen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

kombat skrev:Det jag håller med refabricated om är att oavsett komp eller restriktioner har man ju gjort valet att man inte vill att folk ska spela med flyers vilket jag anser är tråkigt. Istället för att lära sig hur man skall spela mot flyers.
Det är en intressant fråga, men den diskussionen hör nog inte riktigt hemma på Gothcon. Flyers är bra, är något bra kompar det dåligt, alltså får man låg komp om man spelar med flygare. Så enkelt är det.

Sen om man vill ha fler fria turneringar får man gärna ta upp det någon annan stans :).
Alexander Merinen

Skriv svar